21/12/07

Αργός + Επικίνδυνος


Να που το να πηγαίνεις αργά δεν είναι πάντα και το ασφαλέστερο. Για παράδειγμα το να πηγαίνεις αργά και αριστερά σε δρόμο με δύο λωρίδες και στροφές, είναι ότι πιο επικίνδυνο, σε περίπτωση που κάποιος έρχεται από πίσω πιο γρήγορα από εσένα και σε βρίσκει μπροστά του. Αν αναγκαστεί να πατήσει φρένο πάνω στη στροφή, μπορεί το αυτοκίνητό του να γλιστρήσει και να σε παρασύρει μαζί. Άρα ασφαλές είναι να πηγαίνεις με την κανονική ταχύτητα για το δρόμο και τις συνθήκες, να πηγαίνεις δεξιά και να ακολουθείς τη ροή της κυκλοφορίας.


20/12/07

Άλλη Πόλη

Πόσο άλλη όψη έχει η πόλη το πρωί, πριν την ώρα αιχμής. Χρειάστηκε να κάνω την ίδια διαδρομή που κάνω κάθε μέρα, πριν το φως της μέρας και μου φάνηκε άλλος δρόμος, άλλοι άνθρωποι, άλλα αυτοκίνητα, άλλο τοπίο, άλλο σκηνικό.

19/12/07

Προφυλακτήρας


Έχετε παρατηρήσει τους προφυλακτήρες των φορτηγών; Τα παλιά φορτηγά, μπροστά και πίσω, δεν είχαν παρά σιδερόμπαρες έτοιμες να συνθλίψουν οτιδήποτε βρεθεί στο δρόμο τους. Τώρα πια, οι μπροστινοί προφυλακτήρες των φορτηγών έχουν γίνει λίγο πιο φιλικοί, ενισχύοντας την παθητική ασφάλεια (των άλλων), σε περίπτωση μετωπικής σύγκρουσης. Όμως οι πίσω "προφυλακτήρες" εξακολουθούν να είναι σκέτο σίδερο σε μέγεθος μπουριού της σόμπας. Τι ακριβώς δηλαδή προφυλάσσει; Τους λασπωτήρες του φορτηγού να μην πάθουν ζημιά; Τι χειρότερο θα πάθαινε κανείς πέφτοντας πάνω στο φορτηγό αν δεν είχε προφυλακτήρα;

18/12/07

Ερχονται τα χιόνια

Έπεσαν τα πρώτα χιόνια, ικανά για να ανοίξουν οι πίστες στα χιονοδρομικά. Όπως κάθε χρόνο έτσι και εφέτος το πρώτο Σαββατοκύριακο (αυτό που μας έρχεται) όλος ο καλός κόσμος θα καβαλήσει τα SUV του και θα ξεχυθεί στους δημοφιλείς χειμερινούς προορισμούς. Αναμένονται να εκτυλιχθούν σκηνές απείρου κάλλους (ή απειρόκαλες, ο καθένας ό,τι προτιμάει) που θα μας τροφοδοτήσουν με πολλά θέματα για να σχολιάσουμε.

17/12/07

Φαντασία

Χρειάζεται μεγάλη φαντασία για να παρκάρεις ακριβώς απέναντι από το μοναδικό παρκαρισμένο αυτοκίνητο σε όλο το δρόμο. Η μία πλευρά του δρόμου έχει μόνο ένα παρκαρισμένο αυτοκίνητο. Η άλλη, κανένα. Μπορείς να παρκάρεις όπου θέλεις χωρίς να εμποδίζεις. Και πας και παρκάρεις ακριβώς απέναντι από το άλλο, το μοναδικό αυτοκίνητο, αφήνοντας χώρο για να περνάει μόνο ένα αυτοκίνητο και από τις δύο κατευθύνσεις. Έτσι λοιπόν σε ένα άδειο δρόμο, τα αυτοκίνητα από τα δύο ρεύματα περνάνε εναλλάξ, γιατί τα δύο μοναδικά παρκαρισμένα αυτοκίνητα είναι το ένα απέναντι στο άλλο. Θέλει προσπάθεια για να το πετύχεις.

15/12/07

Στην Ώρα του


Στο εξωτερικό, από όσο έχω δει, όταν είναι να γίνει κάποιο έργο που θα παρενοχλήσει την κανονική ροή της κυκλοφορίας, αυτό γίνεται υποχρεωτικά σε ώρες με τη μικρότερη κίνηση. Δηλαδή συνήθως overnight, κατά τη διάρκεια της νύχτας. Με υπερβολικά πολλή σήμανση ώστε να υπάρχει μέγιστη ασφάλεια και με μεγάλη επάρκεια προσωπικού και μηχανημάτων ώστε να ολοκληρωθεί το συντομότερο δυνατόν. Συγκεκριμένα, έχω δει με τα μάτια μου να "σηκώνεται" ολόκληρος ανισόπεδος κόμβος (roundabout) στην Αγγλία μέσα σε ένα Σαββατοκύριακο. Όμως ήταν τόσοι πολλοί οι εργαζόμενοι που νόμιζες ότι ήταν διαδήλωση. Τόσα πολλά τα μηχανήματα που νόμιζες ότι είχαν κατέβει να κλείσουν το δρόμο για απεργία. Αλλά και τόσο έντονη η σήμανση που είχε ξαναχαραχτεί ο δρόμος με πορτοκαλί κώνους, κολλητά ο ένας στον άλλον και με έξτρα προσωρινές κολώνες φωτισμού που έκαναν τη νύχτα μέρα. "Οργάνωση" νομίζω ότι το λένε αυτό...

14/12/07

Το Ασφαλές Αυτοκίνητο

Φαίνεται πως έχω άλλη αντίληψη για το τι είναι ασφαλές αυτοκίνητο. Σε κάποια συζήτηση μου επαινούσαν ένα φημισμένο Γερμανικό ακριβό αυτοκίνητο γιατί είναι λέει ασφαλές. Εκτός από τους αερόσακους που έχει παντού και τα ηλεκτρονικά βοηθήματα, έχει λέει και σύστημα ηλεκτρονική πρόβλεψης του ατυχήματος και διάφορα σχετικά καλούδια επιστημονικής φαντασίας. Ε λοιπόν εγώ επειδή το οδήγησα το συγκεκριμένο όχημα, αυτό που κατάλαβα είναι ότι σε κάθε στροφή ήμασταν σε διαρκή μάχη για το ποιος έχει τον έλεγχο του αυτοκινήτου, αυτό ή εγώ. Πήγαινα να υπερστρέψω, με διόρθωνε. Και με διόρθωνε τόσο άγαρμπα που πραγματικά δεν ξέρω τι θα συνέβαινε σε περίπτωση κινδύνου. Από την άλλη, σε κάθε φρενάρισμα άκουγα να δουλεύει το ABS. Γιατί; Έτσι λοιπόν εξήγησα στην κουβέντα ότι εγώ θεωρώ ασφαλές το αυτοκίνητο που στρίβει, φρενάρει, έχει γκάζια και πατάει στο δρόμο, παρά αυτό με την ηλεκτρονική πρόβλεψη ατυχήματος. Και αυτά τα προσφέρει ανταγωνιστική Γερμανική ακριβή φίρμα που δεν δίνει σημασία στα πλαστικά και στα δέρματα.

13/12/07

Καγκουρό

καγκουρό, το κα-γκου-ρό

Μέρος λόγου: ουσιαστικό, ουδέτερο, άκλιτο

Γενική: του καγκουρό - των καγκουρό

Ορισμός
Φυτοφάγο θηλαστικό, με κοντό και μαλακό τρίχωμα, μακριά πίσω πόδια και πολύ δυνατή ουρά, που ζει κυρίως στην Αυστραλία.

Παράδειγμα
Το μικρό του καγκουρό ζει τους δύο πρώτους μήνες της ζωής του μέσα σ' ένα είδος σακούλας που βρίσκεται πάνω στην κοιλιά της μητέρας του.

Δεν αναφέρεται πουθενά ότι οδηγεί...

12/12/07

Απεργία

Σήμερα είναι η ημέρα της μεγάλης απεργίας. Ε λοιπόν θα απεργήσω κι εγώ. Και ας μην ξέρω ούτε ενάντια σε τι, ούτε με ποια αιτήματα και κυρίως ούτε με τίποτα να αντιπροτείνω. Αλλά θα απεργήσω. Για να είμαι με το ρεύμα της εποχής.

11/12/07

Το Μέλλον


Το ότι η κατάσταση σήμερα στους Ελληνικούς δρόμους είναι χάλια μαύρα το ξέρουμε. Και το ότι αδυνατούμε (όχι μόνο η Πολιτεία) να λύσουμε το πρόβλημα επίσης το ξέρουμε. Αυτό όμως που μπορούμε να κάνουμε είναι να επενδύσουμε για το μέλλον, κάτι που στην Ελλάδα είναι άγνωστο. Και όμως. Όπως επισημαίνει και η ΕΛΠΑ, οι γονείς μπορούν να κάνουν πάρα πολλά για να βοηθήσουν τα παιδιά τους να κυκλοφορούν με ασφάλεια στους κατά γενική ομολογία επικίνδυνους ελληνικούς δρόμους. Ωστόσο, μόνο η δική τους διδασκαλία δεν αρκεί. Απαραίτητη είναι και η συνεργασία όλων όσων βρίσκονται στο περιβάλλον των παιδιών, είτε είναι συγγενείς, είτε όχι. Τα παιδιά πρέπει να μεγαλώσουν με αρχές, πρώτα ως πεζοί και κατόπιν ως οδηγοί. Τώρα θα μου πείτε, εδώ οι περισσότερες οικογένειες αδυνατούν να περάσουν στα παιδιά τους αρχές πολύ πιο βασικές, περιμένεις να τα μορφώσουν στην κυκλοφοριακή αγωγή;



10/12/07

Παράλογη στάθμευση

Έχω ένα μεγάλο μπελά. Στην πολυκατοικία μας έχουμε δεσμεύσει κάποιο χώρο από το οικόπεδο για να παρκάρουμε τα αυτοκίνητά μας. Το χώρο αυτό τον πληρώσαμε, είναι δηλωμένος στην πολεοδομία και κάθε χρόνο τον βάζουμε στη δήλωσή μας. Είναι όμως κάτι πονηροί γείτονες που έρχονται και παρκάρουν εκεί! Επειδή δεν έχουμε καγκελόπορτα και λουκέτο, προλαβαίνουν και βάζουν τα αυτοκίνητά τους. Τι κάνουμε σε αυτές τις περιπτώσεις; Ειδικά στον έναν που το κάνει συστηματικά, του έχουμε εξηγήσει, αλλά έχει τη δική του άποψη. Είναι λέει παράνομο και αυτός θα κάνει ότι του γουστάρει. Τον προτρέψαμε να πάει στην πολεοδομία να μας καταγγείλει αν το θεωρεί παράνομο. Αλλά τίποτα. Σκέφτομαι να μπω μια μέρα στο σπίτι του και να στρωθώ στον καναπέ του και να με βρει εκεί. Αν πάει να μου πει τίποτα, θα του πω ότι εγώ πιστεύω ότι το σπίτι του είναι αυθαίρετο, άρα θα μπαίνω όποτε μου γουστάρει. Δεν είναι καλή ιδέα;

8/12/07

Μας Άλλαξε τα Φώτα


Είχα αναφερθεί ξανά πρόσφατα για το θέμα των φώτων και πως κάποιοι δεν τα ανάβουν όταν οι συνθήκες εμποδίζουν την ορατότητα. Αυτό είναι πολύ επικίνδυνο, όχι μόνο για τους ίδιους αλλά και για τους άλλους οδηγούς. Όμως εξίσου σημαντικό και επικίνδυνο είναι όταν γίνεται χρήση της μεγάλης σκάλας, των προβολέων, χωρίς να χρειάζεται. Είτε είναι από λάθος, είτε επειδή τα φώτα του αυτοκινήτου είναι αρρύθμιστα και δεν φωτίζουν επαρκώς το δρόμο, κάποιοι επιλέγουν αβίαστα τη χρήση των προβολέων τους. Οι προβολείς εκτος του ότι "στραβώνουν" τα αντιθέτως ερχόμενα οχήματα, ενοχλούν και τα προπορευόμενα. Τα φώτα είναι ένα σημαντικό στοιχείο στο αυτοκίνητο και πρέπει να συντηρούνται κανονικά ώστε να λειτουργούν όπως πρέπει, αλλά κυρίως όταν πρέπει.

7/12/07

Χρυσός Κανόνας

Όταν είσαι στο δρόμο, είσαι στην αριστερή λωρίδα, ο δρόμος μπροστά σου είναι άδειος , αλλά πίσω σου υπάρχει μία τεράστια ουρά, μπορεί να σημαίνει ΜΟΝΟ ένα πράγμα:

Πας αργά και αριστερά. Εμποδίζεις, απειλείς και κινδυνεύεις.

6/12/07

Ναι, είμαι παραβάτης

Διότι δεν μπορώ να κάνω αλλιώς. Για παράδειγμα, η παραβίαση της διπλής διαχωριστικής θεωρείται παράνομη προσπέραση. Όμως, ενώ οι προδιαγραφές του ΥΠΕΧΩΔΕ λένε ότι κάθε δρόμος πρέπει να δίνει δυνατότητα προσπέρασης το λιγότερο στο 20% του μήκους του, στην καλύτερη περίπτωση δυνατότητα προσπέρασης δίνεται μόλις στο 8,5% της διαδρομής! Επίσης, όταν ο χρόνος των μετακινήσεων στην Ελλάδα είναι κατά 30% μεγαλύτερος του μέσου όρου στην Ευρώπη, πώς περιμένουν από τον οδηγό να μην παραβιάσει τους κανόνες οδικής κυκλοφορίας; Αν τηρήσεις τα όρια ταχύτητας θα κάνεις τη διαδρομή Αθήνα - Θεσσαλονίκη σε 13 - 14 ώρες. Σε ορισμένο βαθμό και υπό πραγματικές συνθήκες είναι δικαιολογημένο να παραβιάζεις τους κανόνες.

5/12/07

Απορία

Γιατί κάθε χρόνο, ενώ πέφτει το bonus-malus μου, πληρώνω περισσότερα και περισσότερα στην ασφάλεια;

4/12/07

Είναι τα Φανάρια Χρήσιμα;

Σήμερα έφτασα πολύ γρήγορα στη δουλειά μου. Παρόλο που η κίνηση ήταν πολλή, όπως πάντα τον τελευταίο καιρό, το τελευταίο κομμάτι της διαδρομής το έκανα πολύ γρήγορα. Στο κομμάτι αυτό περνάω πάντα πολλή ώρα, γιατί υπάρχουν φανάρια τα οποία ανάβουν αραιά και για λίγο. Το αποτέλεσμα είναι ότι τα αυτοκίνητα σχηματίζουν τεράστιες ουρές. Ειδικά δε όταν υπάρχουν λεωφορεία και φορτηγά, η ουρά είναι τόσο μεγάλη που πολλοί αναγκάζονται να πάνε μπροστά, παρακάμπτοντας την ουρά, ή να στρίψουν από παρακάτω και να γυρίσουν πίσω. Όμως και στο άλλο ρεύμα το ίδιο γίνεται, τα αυτοκίνητα είναι τόσα πολλά, που πολλές φορές κλείνουν το κάθετο ρεύμα, το δικό μας. Σήμερα όμως δεν είχε καθόλου συνωστισμό, ούτε το ένα ρεύμα ούτε το άλλο, το δικό μου. Ο λόγος ήταν ότι είχαν χαλάσει τα φανάρια. Τα αυτοκίνητα πέρναγαν με μεγάλη προσοχή γιατί και οι δύο δρόμοι είναι ταχείας κυκλοφορίας, αλλά ωστόσο δεν υπήρχε ουρά και σχεδόν δεν χρειαζόταν να περιμένει κανείς. Με κάνει να αναρωτιέμαι, αν τα φανάρια δημιουργούν πρόβλημα αντί να το λύνουν, τι πραγματικά τα χρειαζόμαστε;

3/12/07

Παράπονα

Υπάρχουν πάρα πολλά παράπονα σχετικά με τη λειτουργία της Τροχαίας στη χώρα μας. Εγώ προσωπικά ακούω δικαιολογημένα παράπονα από παντού. Επίσης ένα καλό δείγμα είναι και οι αμέτρητες ενστάσεις που κατατίθονται (ή προσπαθούν να κατατεθούν) κατά αποφάσεων και τρόπου λειτουργίας των εκτελεστικών οργάνων της Τροχαίας. Επειδή κάποτε ήταν υποβιβασμός και προσβολή να σταλεί ένας αστυνομικός στην Τροχαία, πιστεύω ότι εξακολουθεί να επικρατεί αυτή η νοοτροπία. Όμως τα πράγματα άλλαξαν. Οι τροχονόμοι δεν είναι πλέον γραφικοί αποτυχημένοι ή παροπλισμένοι αστυνομικοί. Είναι όργανα του κράτους που καλούνται να παίξουν έναν πολύ σημαντικο ρόλο στην καθημερινή ζωή αλλά και στην παραγωγική διαδικασία της κοινωνίας μας. Η βελτίωση της εικόνας τους δεν αποτελεί στόχο της (εκάστοτε) κυβέρνησης;

1/12/07

Η Γειτονιά των Αγγέλων

Αναδημοσιεύω τη συνέχεια του τροχαίου ατυχήματος, που μέσω του Ίντερνετ κατάφερε να γίνει γνωστό σε όλη την επικράτεια και τελικά να εντοπιστεί ο δράστης:

«Πριν λίγη ώρα επικοινώνησαν μαζί μου από την τροχαία Περιστερίου και μου ανακοίνωσαν ότι ο δράστης παραδόθηκε. Θέλω μέσα από την καρδιά μου να σας ευχαριστήσω όλους σας. Την τροχαία Περιστερίου, την αστυνομία και όλους τους χρήστες του internet που έκαναν αυτό το θέμα να μιλήσει στις καρδιές και την συνείδηση όλων μας.

Αυτή η μέρα ας είναι μια αρχή να γίνουμε περισσότερο άνθρωποι. Ας είναι ο αδελφός μου ο τελευταίος. Όχι άλλο αίμα στην άσφαλτο.»

Προσαρμοσμένη αναζήτηση