30/11/09

Στο Χωριό, Έχουμε Γαϊδούρια


Ήταν νύχτα και οδηγούσα στην παραλιακή λεωφόρο, στο ύψος του Παλαιού Φαλήρου. Τότε ξαφνικά, ένας μεσόκοπος κύριος που φαινόταν σαν να έχει έρθει μόλις από το χωριό, θεώρησε έξυπνο να πηδήξει τα διπλά προστατευτικά του μεσαίου διαζώματος, με κίνδυνο να πέσει με το κεφάλι μέσα στο δρόμο, για να διασχίσει κάθετα την παραλιακή. «Έτσι..», προφανώς σκέφτηκε, «..θα γλιτώσω και τα 20 μέτρα περπάτημα μέχρι το φανάρι, όπου θα περιμένω να ανάψει το φανάρι για να περάσω από τη διάβαση κανονικά όπως όλοι». «Επίσης..», θα σκέφτηκε, «..όπως και στο χωριό, τα αυτοκίνητα δεν θα τρέχουν στην παραλιακή, ούτε θα εμφανίζονται ξαφνικά, άρα θα με δουν μέσα στη νύχτα και θα σταματήσουν εγκαίρως χωρίς πρόβλημα. Σίγουρα θα είμαι ασφαλής να περάσω απέναντι με ελαφρά πηδηματάκια. Και αυτές οι διπλές μπάρες που έχουν βάλει μέσα στη μέση, μάλλον τις έχουν βάλει για να μας κάνουν τη ζωή δύσκολη». Πως δεν προκάλεσε πολύνεκρο, ακόμα αναρωτιέμαι. Στην καλύτερη περίπτωση κάποιος άτυχος οδηγός θα απέφευγε την καραμπόλα και θα σκότωνε μόνο αυτόν και μετά θα έψαχνε να βρει άκρη με το πλήθος των οργισμένων συγγενών του, που θα του ζητούσαν και τα ρέστα από πάνω. Δηλαδή ακόμα υπάρχουν άνθρωποι που δεν έχουν εξοικειωθεί με τα φανάρια και τις διαβάσεις;

27/11/09

Αν Έχεις Τύχη, Διάβαινε


Αν η τύχη το θέλει, μπορεί ακόμη και ένα τροχαίο να σε σώσει! Και όμως, στον 43χρονο Bryan Rocco συνέβη -και μάλιστα ούτε ο ίδιος δεν το πιστεύει. Καθώς οδηγούσε και ταυτόχρονα έτρωγε, του κόλλησε στο λαιμό μία ροδέλα κρεμμυδιού. Ενώ πνιγόταν, ο άντρας δεν άντεξε και λιποθύμησε, με αποτέλεσμα το αυτοκίνητο το οποίο οδηγούσε να ξεφύγει από την πορεία του και ανεξέλεγκτο να πέσει σε ένα δέντρο. Η σύγκρουση ήταν τόσο ισχυρή, που του ξεκόλλησε η ροδέλα από το λαιμό, σώζοντάς τον από τον πνιγμό! Βέβαια, ήταν τόσο τυχερός, που ούτε πνίγηκε, αλλά ούτε και τραυματίστηκε από το τροχαίο!

26/11/09

Οικονομία στη Βενζίνη


Στην οικονομία στα καύσιμα, αλλά και για ένα καθαρότερο περιβάλλον, σύμφωνα με την ΕΛΠΑ, συμβάλλουν τα εξής:

Σωστή πίεση ελαστικών: Οικονομία καυσίμου που μπορεί να φτάσει μέχρι και 3,5%.
Περιορισμός βάρους: Αύξηση του φορτίου κατά 50 κιλά, αυξάνει την κατανάλωση κατά 2%.
Εκμετάλλευση της «δύναμης» του κινητήρα: Η λειτουργία του κινητήρα πρέπει να γίνεται στην πιο αποδοτική περιοχή στροφών.
«Οικολογική οδήγηση» στην πόλη: Επιβραδύνετε ομαλά και προοδευτικά όταν πλησιάζετε σε κίνηση ή κόκκινο φανάρι, επιταχύνετε αργά, χρησιμοποιείτε τον κινητήρα σαν φρένο.
Χρήση εναλλακτικών διαδρομών: Ακόμη και αν η απόσταση είναι μεγαλύτερη, στον ανοιχτό δρόμο ένα αυτοκίνητο καταναλώνει λιγότερο καύσιμο.

Κατάσταση του οχήματος: Με τακτική και προληπτική συντήρηση, ο ρυθμισμένος κινητήρας σημαίνει σωστή καύση με οικονομία καυσίμου μέχρι και 10%.

Σύμφωνα με τους τεχνικούς της Οδικής Βοήθειας της ΕΛΠΑ, η σωστή μηχανολογική κατάσταση του αυτοκινήτου σε συνδυασμό με ήρεμη οδήγηση, μπορεί να επιφέρει οικονομία καυσίμου ακόμη και μέχρι και 20%.

25/11/09

The Matrix


Τα «Μάτριξ», τους μεγάλους φωτεινούς πίνακες που δίνουν πληροφορίες για την κίνηση στους δρόμους, θα περίμενε κανείς να τους βρει σε κομβικά σημεία, πριν από συγκεκριμένες διασταυρώσεις, ώστε να μπορεί ο οδηγός να επιλέξει ποιο δρόμο να πάρει ώστε να διευκολύνει την κίνηση και να διευκολυνθεί και ο ίδιος. Όμως εδώ τις πινακίδες τις έχει τοποθετήσει η Αττική Οδός, με αποτέλεσμα να μην συμφέρει να προτρέπει τους οδηγούς να παίρνουν εναλλακτικές διαδρομές. Έτσι λοιπόν, σε τουλάχιστον δύο σημεία (Καισαριανή και Μαρκόπουλο) οι πινακίδες είναι τοποθετημένες μετά την τελευταία διασταύρωση. Οι οδηγοί λοιπόν μαθαίνουν τι τους περιμένει, αλλά δεν μπορούν να κάνουν πλέον τίποτα γι αυτό.

23/11/09

Καινούργιο και Μικρό


Εκεί θέλει να στρέψει η κυβέρνηση την αγορά του αυτοκινήτου. Με την εποχή της πληρωμής των τελών κυκλοφορίας να πλησιάζει για πεντέμισι εκατομμύρια ιδιοκτήτες αυτοκινήτων και μοτοσικλετών, έχει ενδιαφέρον η στροφή των υπευθύνων. Αντί να φορολογηθούν τα αυτοκίνητα σύμφωνα με την κατανάλωση ή τις εκπομπές ρύπων, θα φορολογηθούν σύμφωνα με την ηλικία τους και τον κυβισμό τους. Έτσι λοιπόν (για παράδειγμα) μία νέα BMW efficient dynamics 2,000 κυβικών που καταναλώνει σχεδόν 6 λίτρα καυσίμου κάθε 100 χιλιόμετρα, θα «φορτωθεί» με επιπλέον τέλη, σε σχέση με ένα βενζινοβόρο μικρό τούρμπο αυτοκίνητο που χρειάζεται 12 λίτρα καυσίμου για κάθε 100 χιλιόμετρα. Τι να κάνουμε, δεν είναι δίκαιος ο κόσμος. Τη νύφη θα πληρώσουν επίσης και τα οχήματα ηλικίας άνω των τεσσάρων ετών.

Τα νέα τέλη θα αποσταλούν στους ιδιοκτήτες από τις αρχές της επόμενης εβδομάδας και θα πρέπει να πληρωθούν έως το τέλος του 2009. Όπως συνήθως, δεν αποκλείεται να δοθεί παράταση όπως συνήθως ώστε να προλάβουν όλοι οι φορολογούμενοι να αποκτήσουν το ειδικό σήμα.

Σύμφωνα με τις πρόσφατες νομοθετικές ρυθμίσεις του Υπουργείου Οικονομικών και του Υπουργείου Περιβάλλοντος, όσοι διαθέτουν οχήματα με άδεια κυκλοφορίας μετά την 1η Ιανουαρίου 2005 θα πληρώσουν 18 ευρώ λιγότερα τέλη κυκλοφορίας σε σύγκριση με τα αντίστοιχα περυσινά, αλλά εάν το όχημα είναι πάνω από 1.929 κυβικά εκατοστά τότε θα πληρώσουν πρόσθετο ετήσιο ειδικό τέλος που κυμαίνεται από 150 ευρώ ως 650 ευρώ ανάλογα με τον κυβισμό. Σημαντικές επιβαρύνσεις θα προκύψουν για τα παλαιά οχήματα άνω των 1.358 κυβικών εκατοστών. Όσοι προμηθευτούν εκπρόθεσμα τα νέα τέλη κυκλοφορίας κινδυνεύουν με πρόστιμο ίσο με την αξία του αρχικού τέλους.

18/11/09

Μισός Άνθρωπος, Μεγάλη Καρδιά


Πέρασαν δύο χρόνια από τότε που οι γιατροί χρειάστηκε να ακρωτηριάσουν το 50% του σώματος του Peng Shuilin, μετά το αυτοκινητικό ατύχημα που είχε, όταν συγκρούστηκε με φορτηγό. Οι γιατροί, μετά από μια σειρά επεμβάσεων, προχώρησαν σε «επανασχεδιασμό» των διαδικασιών σχεδόν για κάθε σημαντικό όργανο ή σύστημα μέσα στο σώμα του, προκειμένου να συνεχίσουν να λειτουργούν. Ο απίστευτος 37χρονος, όμως, δεν το έβαλε κάτω και αυτή τη στιγμή έχει ανοίξει δικό του σουπερ-μάρκετ, το Half Man Half Price Store. Ο Peng αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση για όλους τους ακρωτηριασμένους, ως προς τη θέληση για ζωή και το κουράγιο του. Κινείται με αναπηρική καρέκλα και δίνει διαλέξεις σχετικά με την «επιστροφή» του από την αναπηρία. Ο αντιπρόεδρος του νοσοκομείου Bujie, Lin Liu, δήλωσε: «Του κάναμε, πρόσφατα, check up και είναι πιο γυμνασμένος από τα περισσότερα άτομα της ηλικίας του. Είναι το μοναδικό άτομο στον κόσμο που κατάφερε να επιζήσει έχοντας υποστεί έναν τόσο εκτενή ακρωτηριασμό». Το «μυστικό» του Peng είναι μάλλον το γεγονός πως ό,τι και αν συμβεί στη ζωή του, εκείνος έχει μάθει να το αντιμετωπίζει με θάρρος. «Μισός» άνθρωπος αλλά με μεγάλη καρδιά...

17/11/09

Ιδιωτικά ή Δημόσια ΚΤΕΟ


Την παλαιά εποχή τα ΚΤΕΟ ήταν δημόσια. Τότε, βλέπαμε να κυκλοφορούν στο δρόμο κάτι σαράβαλα άνευ προηγουμένου, τα οποία μάλιστα έφεραν κολλημένο με καμάρι το σηματάκι του ΚΤΕΟ. Και βέβαια εμείς αναρωτιόμασταν πως γίνεται αυτά τα αυτοκίνητα να έχουν περάσει ΚΤΕΟ, ενώ εμάς μας έκοψαν, επειδή δεν ήταν σωστή η πίεση των ελαστικών. Κάτι κακοήθεις τύποι διέδιδαν ότι ορισμένοι υπάλληλοι των ΚΤΕΟ «τα έπαιρναν» και έτσι περνούσαν ακόμα και οι σκουπιδοτενεκέδες. Τέλος πάντων, για το δικό μας καλό πάντα, τα ΚΤΕΟ ιδιωτικοποιήθηκαν, αλλά και πάλι κάτι δεν πάει καλά: Και πάλι κυκλοφορούν στο δρόμο τα ίδια και χειρότερα αυτοκίνητα, με τα ίδια περήφανα σηματάκια. Η επιστήμη, πως το εξηγεί αυτό το φαινόμενο;

16/11/09

Σήμανση και Οδοσήμανση


Την κακή κατάσταση των πινακίδων την έχουμε διαπιστώσει όλοι. Παλιά και ξεθωριασμένα σήματα και πινακίδες γεμάτες γκράφιτι και χουλιγκανικά αυτοκόλλητα. Πινακίδες κρυμμένες και πινακίδες που εμποδίζουν τους πεζούς και ενίοτε τα αυτοκίνητα. Στο παράλογο αυτό σκηνικό πρέπει να προσθέσουμε και τις ολοκαίνουργιες, φωτιζόμενες, ευκρινείς, καλαίσθητες πινακίδες που δείχνουν το δρόμο προς τα μεγάλα δημόσια έργα που μας κάνουν περήφανους, όπως ήταν στην Εθνική Οδό Αθηνών – Λαμίας η πινακίδα προς το κέντρο επεξεργασίας λυμάτων και πινακίδες σε κεντρικούς δρόμους που κατευθύνουν την κίνηση προς τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών, το ΙΚΑ και φυσικά το Δημαρχείο. Αν αναζητήσει κανείς πινακίδα που να οδηγεί προς κάποιο κεντρικό σημείο, προς έναν γνωστό δρόμο ή προς μία περιοχή, που είναι πολύ πιθανό να αναζητά κάποιος μέσα στους λαβυρίνθους της ρυμοτομίας, δεν θα βρει. Διότι αγαπητοί μου οι πινακίδες κοστίζουν και δεν υπάρχουν χρήματα για σπατάλες. Έχετε αναρωτηθεί ποτέ, αν ήσασταν ξένος και ερχόσασταν με το αυτοκίνητο στην Ελλάδα, που θα καταλήγατε; Ακόμα και αν είχατε τελευταίας έκδοσης χάρτες ή τα πιο ενημερωμένα GPS navigator συστήματα, πιστεύετε ότι θα βρίσκατε τον προορισμό σας;

13/11/09

Απλώς Επικίνδυνη Οδήγηση


Άγιο είχε μια 36χρονη γυναίκα – οδηγός, που τράκαρε με ...ενυδρείο, που βρίσκεται (βρισκόταν) έξω από το διεθνές Αεροδρόμιο της Tampa. H Yamile Campuzano-Martine, η οποία είχε μάλιστα στην αγκαλιά της και το 6χρονο παιδί της, έχασε τον έλεγχο του αυτοκινήτου της και έπεσε πάνω στο χωρητικότητας 1.500 κυβικών μέτρων θαλασσινού νερού ενυδρείο, χωρίς, ευτυχώς, να τραυματιστεί κανείς. Δεν είχαν όμως την ίδια τύχη τα τροπικά ψάρια που ζούσαν μέσα στη δεξαμενή με το θαλασσινό νερό, αφού το 90% πέθανε. Το ενυδρείο είναι τμήμα ενός έργου τέχνης και κόστισε στη διοίκηση του αεροδρομίου 200.000 δολάρια. Η 36χρονη κατηγορήθηκε μόνο για επικίνδυνη οδήγηση.

12/11/09

Όχι στα Διόδια!


Το κίνημα ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ - ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ ολοένα και διογκώνεται, και πολλοί οδηγοί υπογράφουν και περνούν χωρίς να πληρώσουν τα διόδια στους εθνικούς οδικούς άξονες Πατρών - Αθηνών - Θεσσαλονίκης - Ευζώνων, επικαλούμενοι την έλλειψη εναλλακτικής διαδρομής. Η εκμετάλλευση των διοδίων και η συντήρηση των εθνικών οδών παραχωρήθηκαν σε ιδιωτικές εταιρείες. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την υπέρμετρη αύξηση του κόστους διέλευσης από τους σταθμούς των διοδίων, οι οποίοι τα τελευταία χρόνια αυξήθηκαν. Πολλοί είναι οι οδηγοί που περνούν απλά υπογράφοντας σε ένα έγγραφο που τους δίνει ο υπάλληλος, χωρίς τελικά να πληρώσουν. Άλλωστε, η μη πληρωμή των διοδίων δεν αποτελεί παράβαση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας! Βέβαια, η εταιρεία μπορεί να διεκδικήσει κάποια στιγμή δικαστικά από τον κάθε οδηγό να της καταβάλει το ποσό που κατά την διέλευση του δεν πλήρωσε. Στο πλαίσιο των κινητοποιήσεων για την κατάργηση κάποιων σταθμών, νέο κάλεσμα απευθύνουν οι επιτροπές κατοίκων για την Κυριακή. Στο κάλεσμα αναφέρουν «Προς τους εργαζόμενους και τους κατοίκους της περιοχής μας, στη μεγάλη συγκέντρωση την Κυριακή 15 Νοεμβρίου στις 12 το μεσημέρι στα διόδια των Αφιδνών. Δεν πρέπει να λείψει κανείς για να βάλουμε ένα τέλος σε αυτή την εκμετάλλευση!

(Προσυγκέντρωση για τις περιοχές Ωρωπού - Αυλώνα και Μαλακάσας ώρα 11:30 π.μ. στον κόμβο της Μαλακάσας)».

11/11/09

Μπορώ να σας Προσπεράσω;


Φαντάσου να οδηγείς καλό αυτοκίνητο, να έχεις μπροστά σου κάγκουρα και να φοβάσαι να τον προσπεράσεις, μην τυχόν και νομίσει ότι θέλεις να κάνετε κόντρες και σε κάνει ρεζίλι...

10/11/09

Φύγε Από το Δρόμο μου


Τις προάλλες περπατούσα σε κάποιο κεντρικό σημείο, σε μια όμορφη πόλη που υποτίθεται ότι είναι φιλική για περπάτημα. Ένα ζευγάρι λοιπόν με το μωρό στο καρότσι του, αναγκαστικά, περπατούσε στο δρόμο, δίπλα στα παρκαρισμένα αυτοκίνητα. Αυτά τα χιλιάδες αυτοκίνητα που ήταν παρκαρισμένα παντού, έκλειναν κάθε πέρασμα και κάθε ράμπα, ενώ τα σχεδόν ανύπαρκτα ή κατεστραμμένα πεζοδρόμια δεν επέτρεπαν ούτε καν να περπατήσεις, πόσο μάλλον να σπρώχνεις και καρότσι. Ο δρόμος από την άλλη πλευρά ήταν φαρδύς, ώστε να χωράνε δύο αυτοκίνητα. Μία κυρία, μεσήλιξ, θεώρησε έξυπνο λοιπόν να σταματήσει το αυτοκίνητό της δίπλα στο ζευγάρι και «να τους τα πει ένα χεράκι» που περπατάνε μέσα στο δρόμο, όχι γιατί ενδεχομένως κινδυνεύει το παιδί, αλλά γιατί της στερούν όλο το φάρδος του δρόμου. Τι να της πεις; Στο δικό της κόσμο προτεραιότητα δεν έχει ο πεζός. Μάλλον προτεραιότητα έχει η ίδια, ανάλογα με το τι είναι εκείνη, πεζή ή οδηγός.

9/11/09

Vespa Από Ξύλο











Η γνωστή Vespa που είχε θέσει ορόσημο με το στιλ της σε περασμένες δεκαετίες, έχει πλέον περάσει στη σφαίρα του κλασσικού. Για το λόγο αυτό, ο πορτογάλος τεχνίτης Carlos Alberto κατάφερε να κατασκευάσει μία vespa από ξύλο. Το αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό. Το σκούτερ που έφτιαξε βασίζεται 100% στην αυθεντική Vespa και χρειάστηκε πολλές ώρες επιδέξιας εργασίας. Για το λόγο αυτό και η τιμή της είναι ανάλογη.

6/11/09

Γιατί με Μισούν;


Πολλοί οδηγοί και κυρίως πολλές γυναίκες – οδηγοί, αναρωτιούνται γιατί ο κόσμος τους μισεί και τους περιφρονεί στο δρόμο, όταν οδηγούν το ολοκαίνουργιο, ατσούμπαλο, βενζινοβόρο 4Χ4 τους για να πάνε για ψώνια ή για καφέ στο κέντρο της πόλης. Πράγματι, ο κόσμος έχει μία προκατάληψη για αυτού του είδους τα αυτοκίνητα και πιστεύω όχι άδικα. Με κάτι τέτοιες φωτογραφίες, όπου ένα μόνο αυτοκίνητο κλείνει τέσσερις θέσεις και μάλιστα ΑμΕΑ, τι να μείνει στη συνείδηση του κόσμου;

5/11/09

Καημένοι Έμποροι


Πτώση της τάξης του 40.8% κατέγραψαν οι πωλήσεις των καινούριων αυτοκινήτων στην Ελλάδα για το μήνα Οκτώβριο σε σύγκριση με τον αντίστοιχο του 2008. Συνολικά έγιναν 11.587 νέες ταξινομήσεις όταν το 2008 το νούμερο αυτό ήταν 19.575.

Στο σύνολο Ιανουαρίου – Οκτωβρίου οι πωλήσεις έπεσαν πάνω από 50.000 αυτοκίνητα. Συγκεκριμένα το δεκάμηνο του 2009 πουλήθηκαν 192.304 αυτοκίνητα ενώ το ίδιο χρονικό διάστημα του 2008 οι πωλήσεις είχαν φτάσει τις 245.504.

ΠΗΓΗ: zougla.gr

4/11/09

Για το Καλό μας


Νέες κάμερες Τροχαίας θα μπουν στη ζωή μας. Όχι για να διευκολύνουν την κίνηση, ούτε για λόγους ασφαλείας, για να μας προστατέψουν. Σκοπός τους είναι να μπορούν φτηνά και εύκολα να «γεννούν» κλήσεις προς τους οδηγούς που πηγαίνουν καθημερινά στη δουλειά τους. Μέσα στον επόμενο μήνα οι φωτογραφικές κάμερες θα φτάσουν τις 14, από δύο που είναι σήμερα στην Αττική Οδό. Το σχέδιο προβλέπει να τοποθετηθούν 7 στον περιφερειακό Υμηττού και άλλες 5 στο βασικό δίκτυο του δρόμου (Αεροδρόμιο – Ελευσίνα). Οι δύο κάμερες που βρίσκονται αυτή τη στιγμή στην Αττική Οδό (στο ύψος των Άνω Λιοσίων και στην είσοδο από Ελευσίνα) και καταγράφουν παραβάσεις θα συνεχίσουν τη λειτουργία τους. Όμως προσοχή. Εκτός από τις σταθερές υπάρχουν και κινητές κάμερες που είναι τοποθετημένες σε περιπολικά της Τροχαίας με συμβατικές πινακίδες.

3/11/09

Και Πολύ Κράτησε


Καταργείται από σήμερα το μέτρο της απόσυρσης των ΙΧ αυτοκινήτων, όπως ανακοίνωσαν οι υπουργοί Οικονομικών κ. Γιώργος Παπακωνσταντίνου και Περιβάλλοντος κ. Τίνα Μπιρμπίλη.

Ηδη υπεγράφη από το Υπουργικό Συμβούλιο νέα πράξη νομοθετικού περιεχομένου που θα λάβει αριθμό ΦΕΚ αύριο.

Όπως δήλωσε ο κ. Παπακωνσταντίνου, το μέτρο της απόσυρσης δεν έχει περιβαλλοντικό νόημα, δεν ενισχύει την ελληνική οικονομία καθώς δεν υπάρχει εγχώρια αυτοκινητοβιομηχανία ενώ τέλος έχει τεράστιο δημοσιονομικό κόστος.

Σύμφωνα με τον υπουργό Οικονομικών το εκτιμούμενο ετήσιο κόστος ανέρχεται σε 400 εκατ. ευρώ. Οσοι έχουν αποσύρει έως σήμερα τα ΙΧ αυτοκίνητά τους θα τύχουν των ευεργετημάτων της προηγούμενης πράξης νομοθετικού περιεχομένου και θα αποζημιωθούν κανονικά.

Αυτοί έχουν το δικαίωμα είτε να πάρουν το ποσό των 1000 ευρώ, είτε το ποσό των 500 ευρώ και δύο κάρτες απεριορίστων διαδρομών για τα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Τροποποιούνται τα περιβαλλοντικά τέλη

Από την πλευρά της η υπουργός Περιβάλλοντος κ. Μπιρμπίλη ανακοίνωσε ότι τροποποιούνται τα περιβαλλοντικά τέλη ΙΧ αυτοκινήτων σε σχέση με αυτό που ορίζονταν στην προηγούμενη πράξη Σουφλιά.

Με τη νέα ρύθμιση επιβαρύνονται λιγότερο τα μικρού κυβισμού αυτοκίνητα και επιβαρύνονται περισσότερο τα μεγάλου κυβισμού που είναι και ενεργοβόρα.

Στη νέα ρύθμιση τα τέλη κυκλοφορίας χωρίστηκαν σε τέσσερις κλάσεις ανάλογα με το έτος και τον κυβισμό του αυτοκινήτου.

Σύμφωνα με τη νέα διάρθρωση τα τέλη κυκλοφορίας κυμαίνονται από 0 έως 68 ευρώ για ΙΧ αυτοκίνητα-μοτό μικρότερα των 301 κυβικών από 28 έως 96 ευρώ για ΙΧ 301 έως 785 κυβικά, από 94-187 ευρώ για ΙΧ από 786 έως 1357 κυβικά, από 184 έως 352 ευρώ για ΙΧ από 1358 έως 1928 κυβικά, από 428 έως 671 ευρώ για ΙΧ από 1929 έως 2357 κυβικά και από 562 έως 880 ευρώ για ΙΧ άνω των 2357 κυβικών.

Η υπουργός Περιβάλλοντος ανακοίνωσε τέλος ότι καταργείται ο πράσινος δακτύλιος ο οποίος σύμφωνα με τη ρύθμιση Σουφλιά θα ίσχυε για την Αθήνα από το 2011.

Η κ. Μπιρμπίλη είπε ότι το μέτρο αυτό θα επανεξεταστεί στο πλαίσιο ενός συνολικού πακέτου για την πολιτική αυτοκινήτου και τη βιώσιμη κινητικότητα όπως είναι ο τεχνικός έλεγχος, οι κάρτες καυσαερίων, η ενίσχυση του ρόλου των μέσων μαζικής μεταφοράς, τα δίκτυα των πεζοδρόμων, των ποδηλατοδρόμων, της ήπιας κυκλοφορίας, η αντιμετώπιση της παράνομης στάθμευσης κλπ.

2/11/09

Ξεφούσκωτα Λάστιχα


Εντυπωσιάστηκα όταν έμαθα τα νούμερα: Μία μελέτη βρετανικού πανεπιστημίου, έδειξε ότι το 95% των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στους δρόμους της Βρετανίας έχουν τουλάχιστον ένα λάστιχο φουσκωμένο 10% λιγότερο από το κανονικό, το οποίο μεταφράζεται σε αυξημένη κατανάλωση και περίπου 31 λίρες Αγγλίας (πάνω από 34 ευρώ) σπατάλη ετησίως. Επιπλέον το 35% αυτών των αυτοκινήτων έχουν 20% λιγότερο φουσκωμένα τα λάστιχά τους και άρα ξοδεύουν 62 λίρες Αγγλίας (σχεδόν 68,5 ευρώ) παραπάνω ετησίως. Αν αυτό συμβαίνει στους βρετανούς που είναι πειθαρχημένοι και προσεκτικοί, σκεφτείτε τι θα συμβαίνει στα ελληνικά αυτοκίνητα.
Προσαρμοσμένη αναζήτηση