14/9/10

Ποδηλατόδρομοι

Η πρώτη εμπειρία ήταν πέρυσι στο Μεσολόγγι. Η πόλη είχε παντού ποδηλατόδρομους. Κανένα ποδήλατο όμως. Βέβαια, ούτε και αυτοκίνητα υπήρχαν στους δρόμους, οπότε η εικόνα ήταν απλώς αστεία και γραφική. Εφέτος ήρθε το δεύτερο χτύπημα: Στην Κέρκυρα η οποία υποφέρει από το κυκλοφοριακό όσο καμία άλλη πόλη στην Ελλάδα, επιβαρύνθηκε με πλήρες δίκτυο ποδηλατόδρομων! Μία λωρίδα καταργήθηκε, είτε από μία λωρίδα κυκλοφορίας, είτε από θέσεις στάθμευσης. Χωρίς φυσικά να παρθεί κανένα αντισταθμιστικό μέτρο. Μειώθηκαν τα αυτοκίνητα; Όχι. Έγιναν νέα πάρκινγκ; Όχι. Νέοι δρόμοι; Όχι. Υπήρχε ανάγκη για ποδήλατα; Όχι! Δεν κυκλοφορούσε ούτε ένα! Μα ούτε ένα! Ποιος ξέρει ποιος "τυχερός" έγινε πλούσιος πάλι με την εφαρμογή αυτού του μέτρου...

4 σχόλια:

johnny είπε...

Το πρόβλημα δηλαδή είναι ότι μπορεί να έφαγαν λεφτά ή ότι κανένας Κερκυραίος δεν ήθελε να ρίξει τα μούτρα του και να πάρει το ποδήλατο; Διότι απ'ότι καταλαβαίνω μια φορά έγινε κάτι σωστό στην Ελλάδα και πάλι βρήκαμε τρόπο να γκρινιάξουμε. Ένα πλήρες δίκτυο ποδηλατοδρόμων αποτελεί όνειρο θερινής νυκτός για τις ελληνικές πόλεις, και σε κάποιες από αυτές υπάρχουν οργανώσεις που με πολλές δραστηριότητες προσπαθούν να αλλάξουν την υπάρχουσα κατάσταση. Βλέπε για παράδειγμα: www.podilates.gr , www.podilates-thess.gr

erou είπε...

Τα ποδήλατα είναι καλά και οι ποδηλατόδρομοι ακόμα καλύτεροι. Αλλά οι ποδηλατόδρομοι δεν λύνουν το πρόβλημα. Οι κάτοικοι που χρησιμοποιούν ποδήλατα λύνουν το πρόβλημα. Το γεγονός ότι κάποιος έκανε ποδηλατόδρομους από άκρη σε άκρη, δεν βλέπω πως βοηθάει. Ο δήμος λέει, "εγώ έφτιαξα ποδηλατόδρομους, οι κάτοικοι φταίνε που δεν τους χρησιμοποιούνε". Είναι έτσι όμως; Αρκεί να χτίσεις ένα ποδηλατόδρομο για να κάνεις το καθήκον σου; Καταρχήν δημιουργήθηκε ακόμα μεγαλύτερο κυκλοφοριακό πρόβλημα, αφαιρώντας μία λωρίδα κυκλοφορίας από τους ανεπαρκείς ήδη δρόμους. Και η λωρίδα αυτή πήγε χαμένη, αφού ούτε ποδήλατα υπάρχουν, ούτε κόσμος που να τα χρησιμοποιεί. Άρα; Για τι έγιναν οι ποδηλατόδρομοι;

johnny είπε...

"Οι κάτοικοι που χρησιμοποιούν ποδήλατα λύνουν το πρόβλημα. Το γεγονός ότι κάποιος έκανε ποδηλατόδρομους από άκρη σε άκρη, δεν βλέπω πως βοηθάει. Ο δήμος λέει, "εγώ έφτιαξα ποδηλατόδρομους, οι κάτοικοι φταίνε που δεν τους χρησιμοποιούνε". Είναι έτσι όμως;"

Ως καθημερινός ποδηλάτης στην Αθήνα, όταν ρωτάω τους υπόλοιπους γιατί δεν χρησιμοποιούν το ποδήλατό τους, η συνηθέστερη δικαιολογία είναι "φοβάμαι" και "αν υπήρχαν ποδηλατόδρομοι θα το σκεφτόμουν". Και ερχόμαστε τώρα στην εξαιρετικά σπάνια περίπτωση της Κέρκυρας, όπου ο δήμος έδρασε πριν τους πολίτες, δίνοντας τους στο πιάτο την λύση στο κυκλοφοριακό πρόβλημα. Και αυτοί παρά την μείωση των χώρων για το αυτοκίνητο συνεχίζουν απτόητοι να το χρησιμοποιούν μέσα σε μια πόλη 30000(!) κατοίκων , όπου οι αποστάσεις είναι γελοίες όχι μόνο με το ποδήλατο, αλλά ακόμη και με τα πόδια! Άρα τελικά ναι, οι κάτοικοι φταίνε. Και η έλλειψη υποδομών είναι μια φτηνή δικαιολογία. Φαίνεται τελικά ότι ο Έλληνας δεν αποχωρίζεται με τίποτα το αυτοκίνητο του.

erou είπε...

Είναι νομίζω η περίπτωση "Η κότα έκανε το αυγό ή το αυγό την κότα". Φυσικά, όποιον ρωτησεις θα σου πει εκ του ασφαλούς ότι δεν χρησιμοποιεί ποδήλατο γιατί δεν υπάρχουν υποδομές, αλλά από την άλλη η Πολιτεία έκανε μια υποδομή και περιμένει να δουλέψει από μόνη της...

Προσαρμοσμένη αναζήτηση