Καταρχήν να ξεκινήσουμε με κάποια ενδιαφέροντα στατιστικά: Στο πεντάμηνο από το Νοέμβριο του 2008 ως και το Μάρτιο του 2009 υπήρξε πτώση 36% στις ταξινομήσεις των επιβατικών οχημάτων στην Ελλάδα, όταν το αντίστοιχο ποσοστό στην Ευρώπη ήταν 19% (σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο 2007-2008). Δηλαδή η κρίση είχε τα διπλάσια καταστροφικά αποτελέσματα στην Ελλάδα από ότι στην Ευρώπη. Μετά την εφαρμογή του μέτρου της μείωσης των τελών ταξινόμησης για το δίμηνο Μαΐου-Ιουνίου, η μείωση στις ταξινομήσεις νέων Ι.Χ. στην Ελλάδα ήταν 4% έναντι 5% στην Ευρώπη, δηλαδή η κρίση ήταν μικρότερη στην Ελλάδα από όσο στην Ευρώπη.
Όμως το σημαντικότερο είναι ότι η μείωση των τελών ταξινόμησης όχι μόνο δεν έπληξε τα έσοδα του Δημοσίου, αλλά αντίθετα τα ενίσχυσε. Ενώ, δηλαδή, στο πρώτο τρίμηνο του 2009 τα έσοδα του κράτους ήταν 98,5 εκατομμύρια ευρώ το μήνα, το τελευταίο δίμηνο αυξήθηκαν στα 112,7 εκατομμύρια ευρώ το μήνα.
Ο ΣΕΑΑ προτείνει την παράταση ισχύος του μέτρου για τη μείωση των τελών ταξινόμησης, αφού είναι ξεκάθαρο πως η συγκεκριμένη απόφαση της κυβέρνησης δεν επιβάρυνε τα δημόσια έσοδα – αντίθετα τα ενίσχυσε, ενώ ταυτόχρονα συνέβαλε αποφασιστικά για την ανακούφιση του κλάδου και τη διατήρηση των θέσεων εργασίας.
Σημαντικό είναι επίσης ότι στην Ελλάδα φορολογείται όχι μόνο η χρήση των οχημάτων, όπως συμβαίνει στην Ε.Ε., αλλά κυρίως η αγορά τους.
Επίσης, ο ΣΕΑΑ προτείνει ένα σύστημα ετήσιου τέλους που δεν θα βασίζεται στον κυβισμό, αλλά στους εκπεμπόμενους ρύπους, ώστε να στηριχθούν ουσιαστικά οι επιλογές των Ελλήνων καταναλωτών προς πιο "καθαρά" αυτοκίνητα. Αξίζει να σημειωθεί μάλιστα, ότι σε 16 χώρες της Ε.Ε. τα ετήσια τέλη υπολογίζονται έτσι, δηλαδή με βάση τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
Ο στόλος των αυτοκινήτων στη χώρα μας δεν αυξάνεται εξαιτίας κάποιας αύξησης των πωλήσεων, αλλά επειδή δεν αποσύρονται από την κυκλοφορία τα παλαιά αυτοκίνητα. Στην Ελλάδα προστίθενται κάθε χρόνο 200-250.000 αυτοκίνητα και έτσι ο στόλος διογκώνεται κατά 4-5%, όταν το αντίστοιχο ποσοστό στην Ε.Ε. δεν ξεπερνάει το 2%.
Στις προτάσεις του ΣΕΑΑ για να μην καμφθεί η αγορά του αυτοκινήτου μετά την 7η Αυγούστου συμπεριλαμβάνονται:
· Η συνέχιση του μέτρου της μείωσης του Τέλους Ταξινόμησης, σε συνδυασμό με μέτρα για την ανανέωση του στόλου.
· Η συνέχιση του μέτρου της μείωσης του Τέλους Ταξινόμησης, ως την έναρξη των πιο πάνω μέτρων.
· Με την πρώτη ευκαιρία, αναδιάταξη του ετήσιου ειδικού φόρου ως προς τις περιβαλλοντικές επιδόσεις και σχετική αναμόρφωση των τελών κυκλοφορίας.
Όμως το σημαντικότερο είναι ότι η μείωση των τελών ταξινόμησης όχι μόνο δεν έπληξε τα έσοδα του Δημοσίου, αλλά αντίθετα τα ενίσχυσε. Ενώ, δηλαδή, στο πρώτο τρίμηνο του 2009 τα έσοδα του κράτους ήταν 98,5 εκατομμύρια ευρώ το μήνα, το τελευταίο δίμηνο αυξήθηκαν στα 112,7 εκατομμύρια ευρώ το μήνα.
Ο ΣΕΑΑ προτείνει την παράταση ισχύος του μέτρου για τη μείωση των τελών ταξινόμησης, αφού είναι ξεκάθαρο πως η συγκεκριμένη απόφαση της κυβέρνησης δεν επιβάρυνε τα δημόσια έσοδα – αντίθετα τα ενίσχυσε, ενώ ταυτόχρονα συνέβαλε αποφασιστικά για την ανακούφιση του κλάδου και τη διατήρηση των θέσεων εργασίας.
Σημαντικό είναι επίσης ότι στην Ελλάδα φορολογείται όχι μόνο η χρήση των οχημάτων, όπως συμβαίνει στην Ε.Ε., αλλά κυρίως η αγορά τους.
Επίσης, ο ΣΕΑΑ προτείνει ένα σύστημα ετήσιου τέλους που δεν θα βασίζεται στον κυβισμό, αλλά στους εκπεμπόμενους ρύπους, ώστε να στηριχθούν ουσιαστικά οι επιλογές των Ελλήνων καταναλωτών προς πιο "καθαρά" αυτοκίνητα. Αξίζει να σημειωθεί μάλιστα, ότι σε 16 χώρες της Ε.Ε. τα ετήσια τέλη υπολογίζονται έτσι, δηλαδή με βάση τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
Ο στόλος των αυτοκινήτων στη χώρα μας δεν αυξάνεται εξαιτίας κάποιας αύξησης των πωλήσεων, αλλά επειδή δεν αποσύρονται από την κυκλοφορία τα παλαιά αυτοκίνητα. Στην Ελλάδα προστίθενται κάθε χρόνο 200-250.000 αυτοκίνητα και έτσι ο στόλος διογκώνεται κατά 4-5%, όταν το αντίστοιχο ποσοστό στην Ε.Ε. δεν ξεπερνάει το 2%.
Στις προτάσεις του ΣΕΑΑ για να μην καμφθεί η αγορά του αυτοκινήτου μετά την 7η Αυγούστου συμπεριλαμβάνονται:
· Η συνέχιση του μέτρου της μείωσης του Τέλους Ταξινόμησης, σε συνδυασμό με μέτρα για την ανανέωση του στόλου.
· Η συνέχιση του μέτρου της μείωσης του Τέλους Ταξινόμησης, ως την έναρξη των πιο πάνω μέτρων.
· Με την πρώτη ευκαιρία, αναδιάταξη του ετήσιου ειδικού φόρου ως προς τις περιβαλλοντικές επιδόσεις και σχετική αναμόρφωση των τελών κυκλοφορίας.
3 σχόλια:
Ποιος ειπε οτι η κυβερνηση ενδιαφερεται να εξοικονομησει λεφτα για το κρατος?? Αυτοι αν χρειαζονται λεφτα για τις τσεπες τους, τα αρπανε απο το λαο με φορους και απατες.
Μπαααααα, κάποιο λαμόγιο θα πέσει στη μέση για να βγάλει λεφτά και θα διατηρηθει. Μην ξεχνάμε πως κάποιοι αντιπροσωποι αυτοκινητων εχουν πολυ στενους δεσμους με κυβερνητικα στελεχη (του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ) και εχουν να ωφεληθουν απο αυτα. Οποτε αν ειναι να βγαλει λεφτα ο κ. Συγγελιδης, μπορει να γινει κι αλλη μειωση...
Σε εναν ιδανικό κοσμο... Κι αν ακομα κρατησουν το μειωμενο τελος, ποιος ξερει τι νεο φορο θα σκαρφιστουν για να βγαλουν τα πολλαπλασια...
Δημοσίευση σχολίου