31/7/09

Μετρήσεις Κατανάλωσης


Όλες οι εταιρείες διεξάγουν τυποποιημένες μετρήσεις κατανάλωσης, σύμφωνα με την οδηγία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής της 15ης Δεκεμβρίου του 1999 (1999/100/ΕC). Πιο συγκεκριμένα, αφορούν σε δύο κύκλους μετρήσεων προσομοίωσης σε αστικές και υπεραστικές συνθήκες, ενώ εκείνες διενεργούνται είτε από ανεξάρτητους φορείς με εντολή της εταιρείας, είτε από τον ίδιο τον κατασκευαστή σε δικές του εγκαταστάσεις. Ο μέσος όρος των δύο κύκλων, που προκύπτει από τις αποστάσεις σε κάθε μέρος, αποτελεί τη γνωστή μας "μικτή κατανάλωση". Τα αυτοκίνητα που ελέγχονται έχουν τουλάχιστον διανυθέντα 3.000 χμ, ενώ η μέτρηση γίνεται σε κάθε περίπτωση ως εξής:

Αστικός κύκλος
Γίνεται σε εργαστήριο και το αυτοκίνητο τοποθετείται σε κυλιόμενο διάδρομο, με θερμοκρασία περιβάλλοντος από 20 έως 30 βαθμούς C. Το αυτοκίνητο είναι κρύο και διενεργεί μια σειρά από επιταχύνσεις, επιβραδύνσεις και κίνηση με σταθερή ταχύτητα, αλλά και λειτουργία στο ρελαντί. Η μέγιστη ταχύτητα κίνησης είναι 50 χμ/ώρα, η μέση ωριαία ταχύτητα είναι 19 χμ/ώρα και η συνολική διανυθείσα απόσταση ισούται με 7 χμ.

Υπεραστικός κύκλος
Αμέσως μετά τον αστικό κύκλο, πραγματοποιείται η μέτρηση του υπεραστικού, με το αυτοκίνητο έτσι να είναι ζεστό. Και σε αυτή τη μέτρηση το αυτοκίνητο κινείται πάνω σε διάδρομο και διενεργεί κατά το ήμισυ οδήγηση με σταθερή ταχύτητα και κατά το υπόλοιπο μια σειρά από επιταχύνσεις, επιβραδύνσεις και κίνηση στο ρελαντί. Εδώ η μέγιστη ταχύτητα ανέρχεται στα 120 χμ/ώρα, ενώ η μέση είναι 63 χμ/ώρα και πάλι η διανυθείσα απόσταση είναι 7 χμ.

Πηγή: www.autotriti.gr

29/7/09

Πρόβλημα - Λύση



Γυναίκα οδηγός. Πάρκαρε για ψώνια. Ασήμαντη λεπτομέρεια: Πάρκαρε πάνω στις γραμμές του τραμ. Και που να το φανταστεί άλλωστε, ότι από τις γραμμές του τραμ θα περνάει το ...τραμ; Ο κόσμος ευτυχώς έδωσε τη λύση.

28/7/09

Cayenne




Δηλαδή, αν αποφασίσεις να αγοράσεις μία Porsche Cayenne και την πληρώσεις όσο την πληρώσεις, τι σε κάνει να πιστεύεις ότι χρειάζεται facelift και μάλιστα ότι εσύ μπορείς να το κάνεις καλύτερα από ότι η ίδια η εταιρία;

27/7/09

Bonnie & Clyde





Οι θρυλικοί κακοποιοί Bonnie Parker και Clyde Barrow, αποτελούσαν ένα αχτύπητο ζευγάρι αδίστακτων κακοποιών για 4 χρόνια με χώρο δράσης τις νοτιοδυτικές πολιτείες της Αμερικής. Η καριέρα τους έληξε άδοξα, όπως ήταν αναμενόμενο, μέσα στο επίσης θρυλικό σπορ αυτοκίνητό τους. Το αυτοκίνητο έκτοτε εκτίθεται σε διάφορες εκθέσεις αλλά κυρίως σε καζίνο της περιοχής. Το αυτοκίνητο είναι μοντέλο του 1934, Ford Fordor Deluxe Sedan. Σήμερα βρίσκεται στο Primm Valley Resort & Casino στη Νεβάδα. Το αυτοκίνητο είχε αρχικά αγοραστεί από την ξενοδοχειακή επιχείρηση Whiskey Pete's στη Νεβάδα, το 1988 για 250,000 δολάρια. Το αυτοκίνητο τοποθετήθηκε στο λόμπι του ξενοδοχείου μαζί με άλλα ενθύμια των Bonnie & Clyde.

24/7/09

Μιλάω Και Οδηγώ


Δεν είναι μόνο τα χέρια που απασχολούνται όταν μιλάμε στο κινητό και οδηγούμε. Πλέον έχει αποδειχθεί διεθνώς ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα προκαλεί η απόσπαση της προσοχής από το δρόμο. Η ελληνική νομοθεσία απαγορεύει τη χρήση της συσκευής του κινητού τηλεφώνου από τον οδηγό. Απαγορεύει επίσης το ενσύρματο hands free. Αυτό που επιτρέπει είναι η χρησιμοποίηση από τον οδηγό της τεχνολογίας Βluetooth, όπου το ακουστικό συνδέεται ασύρματα με τη συσκευή. Σύμφωνα με τον νόμο, ο οδηγός που παραβιάζει τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας κάνοντας απαγορευμένη χρήση κινητού τηλεφώνου, τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο 100 ευρώ και επιτόπου αφαίρεση της άδειας ικανότητας οδηγού για 30 ημέρες. Επειδή όμως η δική μας ζωή και περιουσία κινδυνεύει, καλό θα είναι να φροντίζουμε μόνοι μας να αποφεύγουμε να μιλάμε στο κινητό με οποιονδήποτε τρόπο όταν οδηγούμε.

23/7/09

Παιδικά Καθίσματα


Βασικοί κανόνες ασφάλειας για την μετακίνηση παιδιών με αυτοκίνητο
Σύμφωνα με το ΚΕ.Π.ΚΑ. (Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών).


Παιδιά 12 ετών και κάτω πρέπει πάντα να κάθονται στο πίσω κάθισμα. Αυτό μειώνει τον κίνδυνο θανάτου, κατά 36%. Τα παιδιά πρέπει να βρίσκονται, σε κάθισμα αυτοκινήτου ή σε υποστηρικτή, μέχρι να μπορούν να καθίσουν κανονικά, χρησιμοποιώντας τη ζώνη του αυτοκινήτου. Για τα περισσότερα παιδιά που είναι περίπου 8 χρονών και άνω, η σωστή χρήση της ζώνης ασφαλείας είναι ο σημαντικότερος παράγοντας.

Ποτέ δε βάζουμε ένα παιδικό κάθισμα αυτοκινήτου ανάποδα, στο μπροστινό κάθισμα, όταν εκεί υπάρχει ένας ενεργός αερόσακος.

Χρησιμοποιούμε το κάθισμα για όσο το δυνατό μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Το ύψος και το βάρος του παιδιού μας θα μας υποδείξουν πότε μπορεί να ταξιδέψει, χωρίς κάθισμα ασφαλείας.

Όλα τα καθίσματα αυτοκινήτου που πωλούνται στην αγορά, έχουν περάσει επιτυχώς τους ελέγχους ασφαλείας. Επιλέγουμε αυτό που ταιριάζει περισσότερο στο παιδί μας, στο αυτοκίνητό μας και στον προϋπολογισμό μας. Μερικά μοντέλα έχουν διαφορετικά χαρακτηριστικά. Επιλέγουμε αυτό το οποίο έχει τα χαρακτηριστικά που θα μας επιτρέψουν να το χρησιμοποιήσουμε σωστά σε ΚΑΘΕ μετακίνηση, εντός και εκτός πόλης.

Πάντα διαβάζουμε με προσοχή τις οδηγίες του κατασκευαστή του αυτοκινήτου και του παιδικού καθίσματος. Συχνά, περιέχουν συγκεκριμένες πληροφορίες για την εγκατάσταση του καθίσματος στο αυτοκίνητο, οι οποίες μπορεί να μην είναι προφανείς. Μερικά μοντέλα διαφέρουν από αυτό που θα περιμέναμε.

Σιγουρευόμαστε ότι η ζώνη του καθίσματος είναι άνετη επάνω στο παιδί, σωστά συνδεδεμένη με το όχημα και ότι οι ζώνες του αυτοκινήτου δένουν κανονικά.

Όταν αγοράζουμε κάθισμα αυτοκινήτου, σιγουρευόμαστε ότι έχουμε τη δυνατότητα επιστροφής στην περίπτωση που δεν έχει τις κατάλληλες διαστάσεις, ή ανακαλύψουμε ότι δε μας αρέσει.

Αποφεύγουμε τα μεταχειρισμένα καθίσματα αυτοκινήτου, ειδικά εκείνα που είναι άνω των 6 ετών, εκείνα με άγνωστη ιστορία, εκείνα που μπορεί να υπήρχαν σε αυτοκίνητα που είχαν συγκρουστεί, εκείνα που έχουν σημάδια ραγίσματος ή φθορές και εκείνα από τα οποία λείπουν οι ταμπέλες, ο αριθμός του μοντέλου, η ημερομηνία κατασκευής, οι οδηγίες εγκατάστασης καθώς και κομμάτια.

Οδηγούμε με μεγάλη και αμείωτη προσοχή. Φορούμε πάντα ζώνη ασφαλείας. Αυτά τα απλά βήματα είναι οι ευκολότεροι τρόποι, για να προστατέψουμε τον εαυτό μας και τους συνεπιβάτες μας από ατυχήματα ή ακόμα και το θάνατο.

21/7/09

Ηλίθια


Μία γυναίκα από τη Φλόριντα των ΗΠΑ, κάλεσε την άμεση επέμβαση (το εκεί 911) επειδή είχε κλειδωθεί ...μέσα στο αυτοκίνητό της. Η γυναίκα αυτή είχε σταθμεύσει στο πάρκινγκ του καταστήματος Walgreen στην περιοχή Kissimmee. Κάλεσε λοιπόν την αστυνομία και τους είπε: "Το αυτοκίνητο δεν ξεκινάει. Έχω κλειδωθεί μέσα στο αυτοκίνητό μου. Τα ηλεκτρικά δεν δουλεύουν. Αρχίζει και κάνει ζέστη εδώ μέσα και αρχίζω και δεν νιώθω πολύ καλά." Ο καημένος ο αστυνομικός πρότεινε να σηκώσει την ασφάλεια από την πόρτα και να ανοίξει την πόρτα. Πράγματι, αυτή ήταν η λύση και η γυναίκα μπόρεσε να βγει από το αυτοκίνητό της. Η ιστορία είναι 100% αληθινή. Αυτό που δεν ξέρω είναι αν τελικά της αφαίρεσαν το δίπλωμα ώστε να είναι πιο ασφαλείς οι δρόμοι.

17/7/09

Αντικαπνιστική Εκστρατεία





Κάποιος είχε πει ότι δεν υπάρχουν παθητικοί καπνιστές, μόνο αντιπαθητικοί καπνιστές. Λοιπόν, αυτός ένας τύπος, που σίγουρα δεν είναι ο μοναδικός, κάπνιζε στο αυτοκίνητο και στο τέλος αποφάσισε να πετάξει τη γόπα από το παράθυρο. Ο αέρας όμως έφερε τη γόπα πάλι μέσα, στο πίσω κάθισμα, χωρίς ο οδηγός να το αντιληφθεί. Όταν κατάλαβε ότι είχε αρπάξει φωτιά, το μόνο που πρόλαβε να κάνει ήταν να ανοίξει την πόρτα και να πηδήξει έξω για να σωθεί. Ένας λόγος παραπάνω λοιπόν, όσοι καπνίζουν στο αυτοκίνητο, να σβήνουν τα τσιγάρα στο τασάκι του αυτοκινήτου και να μην τα πετάνε στο δρόμο.

16/7/09

Absolute



Να που καμιά φορά και η διαφήμιση –και δη των ποτών- μπορεί να συνεισφέρει κάτι καλό στο κοινωνικό σύνολο. Αρκεί βέβαια η συγκεκριμένη καμπάνια να μην τοποθετηθεί σε κάποια από τις παράνομες πινακίδες που υπάρχουν στους ελληνικούς δρόμους.

15/7/09

Κλειδί Χωρίς Immobilizer



Ποιο θα ήταν άραγε το πιο εντυπωσιακό κλειδί οχήματος; Το κλειδί μιας Ferrari; Ενός τανκ; Ενός μοντέλου Φόρμουλα Ένα; Λοιπόν αυτό το κλειδί στη φωτογραφία, είναι το κλειδί που βάζει μπροστά το πιο δυνατό μηχάνημα που έχει κατασκευάσει ποτέ άνθρωπος, είναι το κλειδί των Ρώσικων διαστημόπλοιων, των μεταγωγικών, που είναι ικανά να μεταφέρουν τόνους υλικών εκτός της Γήινης έλξης. Όσο και αν φαίνεται απλοϊκό και άτεχνο, πολύς κόσμος είναι αυτός που θα έδινε περιουσίες ολόκληρες για να το αποκτήσει, λόγω του ειδικού συμβολισμού του. Στο ίδιο μήκος κύματος, της απλοϊκότητας, κινούνται και οι πίνακες όπου μπαίνει το κλειδί. Από αξιοπιστία όμως, δεν νομίζω ότι τίθεται θέμα...

14/7/09

Καρτελάκι Τηλεφώνου

Δεν θα ήταν ωραία ιδέα, αν σε κάθε αυτοκίνητο αφήναμε ένα καρτελάκι (αυτοκόλλητο ή μαζί με το ασφαλιστήριο) που να περιέχει το κινητό του κατόχου του αυτοκινήτου; Με αυτό τον τρόπο αν ενοχλεί ή αν εμποδίζει ή αν για οποιοδήποτε λόγο χρειαζόταν να ειδοποιηθεί ο ιδιοκτήτης, θα ήταν εύκολο και όλοι θα ήξεραν που να κοιτάξουν για να βρουν το νούμερο επικοινωνίας. Ξέρω, είναι προσωπικό δεδομένο και θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί με λάθος τρόπο, αλλά πραγματικά πιστεύω ότι αν σε όλα τα αυτοκίνητα υπήρχε το τηλέφωνο του ιδιοκτήτη, τότε θα αποτρεπόταν και η ιδέα της φάρσας. Σε κάποιες περιπτώσεις, οδηγοί αφήνουν τα αυτοκίνητά τους σε σημείο που εμποδίζουν, είτε εν αγνοία τους, είτε εν γνώσει τους. Σε αυτή την περίπτωση και το πρόβλημα θα λυνόταν αμέσως, αλλά και ενδεχόμενη ζημιά στο αυτοκίνητο που εμποδίζει θα αποτρεπόταν. Και όλοι θα ήταν πιο ήρεμοι και πιο πολιτισμένοι. Αρκεί να μην γινόταν κατάχρηση και ο καθένας άφηνε το αυτοκίνητό του όπου ήθελε, με τι σιγουριά πως όταν υπάρξει πρόβλημα θα τον ειδοποιήσουν.

13/7/09

Τροχονόμοι στη Βροχή



Το είχα πει και παλιότερα και λυπάμαι που το ξαναφέρνω στην επιφάνεια, αλλά βλέπετε, βρήκα αυτές τις φωτογραφίες και δεν μπόρεσα να μην επανέλθω. Στην Ελλάδα, όχι μόνο όταν βρέχει, αλλά και όταν πρόκειται να βρέξει, να χιονίσει, να κάνει πολύ κρύο, να κάνει πολλή ζέστη, οι Τροχονόμοι δεν βρίσκονται στο καθήκον τους. Φαίνεται ότι με αυτές τις συνθήκες, οι πολίτες δεν χρειάζονται την «προστασία» τους, τις υπηρεσίες τους. Με αυτές τις συνθήκες δεν χρειάζεται να προσφέρουν το κοινωνικό έργο τους, να γράφουν τον κόσμο για παραβίαση των γελοίων ορίων ταχύτητας. Αν η Τροχαία προσφέρει κοινωνικό έργο, τότε να το προσφέρει όπως γίνεται παντού στον κόσμο: Υπό όλες τις συνθήκες.

10/7/09

Καγκουρεμένα Lada, Μέρος Α'










Η καγκουριά είναι παγκόσμιο φαινόμενο, αλλά όταν βλέπεις τόσο ακραία «πειράγματα» σε αυτοκίνητα όπως τα Lada, αξίζει τον κόπο να τα εξετάσεις σε λίγο περισσότερο «βάθος». Ορίστε ένα αφιέρωμα στην σπορ αυτοκίνηση σε όλο της το μεγαλείο! Αυτός ο κρυφός καημός, ότι δεν φτάνουν τα λεφτά ή το υποσυνείδητο "δεν μου αξίζει να έχω καλό αυτοκίνητο", οδηγεί σε ακρότητες σε βαθμό γελοίο. Τελικά, τα χρήματα που ξοδεύει κάποιος για να γελοιοποιηθεί, είναι περισσότερα από αυτά που θα χρειαζόταν για να πάρει ένα αξιοπρεπές αυτοκίνητο εξ αρχής. Αλλά το θέμα δεν είναι στο αυτοκίνητο. Το θέμα είναι στην προσωπικότητα. Αυτοί οι άνθρωποι, ακόμα και αν τους χάριζαν καινούργιο αυτοκίνητο της προτίμησής τους, δεν θα ήταν ευτυχισμένοι. Η ευτυχία τους συνίσταται στο να μετατρέψουν ένα σαράβαλο σε τσίρκο και να τους προσέχει ο κόσμος στο δρόμο.

9/7/09

Μείωση Τέλους Ταξινόμησης


Καταρχήν να ξεκινήσουμε με κάποια ενδιαφέροντα στατιστικά: Στο πεντάμηνο από το Νοέμβριο του 2008 ως και το Μάρτιο του 2009 υπήρξε πτώση 36% στις ταξινομήσεις των επιβατικών οχημάτων στην Ελλάδα, όταν το αντίστοιχο ποσοστό στην Ευρώπη ήταν 19% (σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο 2007-2008). Δηλαδή η κρίση είχε τα διπλάσια καταστροφικά αποτελέσματα στην Ελλάδα από ότι στην Ευρώπη. Μετά την εφαρμογή του μέτρου της μείωσης των τελών ταξινόμησης για το δίμηνο Μαΐου-Ιουνίου, η μείωση στις ταξινομήσεις νέων Ι.Χ. στην Ελλάδα ήταν 4% έναντι 5% στην Ευρώπη, δηλαδή η κρίση ήταν μικρότερη στην Ελλάδα από όσο στην Ευρώπη.

Όμως το σημαντικότερο είναι ότι η μείωση των τελών ταξινόμησης όχι μόνο δεν έπληξε τα έσοδα του Δημοσίου, αλλά αντίθετα τα ενίσχυσε. Ενώ, δηλαδή, στο πρώτο τρίμηνο του 2009 τα έσοδα του κράτους ήταν 98,5 εκατομμύρια ευρώ το μήνα, το τελευταίο δίμηνο αυξήθηκαν στα 112,7 εκατομμύρια ευρώ το μήνα.

Ο ΣΕΑΑ προτείνει την παράταση ισχύος του μέτρου για τη μείωση των τελών ταξινόμησης, αφού είναι ξεκάθαρο πως η συγκεκριμένη απόφαση της κυβέρνησης δεν επιβάρυνε τα δημόσια έσοδα – αντίθετα τα ενίσχυσε, ενώ ταυτόχρονα συνέβαλε αποφασιστικά για την ανακούφιση του κλάδου και τη διατήρηση των θέσεων εργασίας.

Σημαντικό είναι επίσης ότι στην Ελλάδα φορολογείται όχι μόνο η χρήση των οχημάτων, όπως συμβαίνει στην Ε.Ε., αλλά κυρίως η αγορά τους.

Επίσης, ο ΣΕΑΑ προτείνει ένα σύστημα ετήσιου τέλους που δεν θα βασίζεται στον κυβισμό, αλλά στους εκπεμπόμενους ρύπους, ώστε να στηριχθούν ουσιαστικά οι επιλογές των Ελλήνων καταναλωτών προς πιο "καθαρά" αυτοκίνητα. Αξίζει να σημειωθεί μάλιστα, ότι σε 16 χώρες της Ε.Ε. τα ετήσια τέλη υπολογίζονται έτσι, δηλαδή με βάση τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.

Ο στόλος των αυτοκινήτων στη χώρα μας δεν αυξάνεται εξαιτίας κάποιας αύξησης των πωλήσεων, αλλά επειδή δεν αποσύρονται από την κυκλοφορία τα παλαιά αυτοκίνητα. Στην Ελλάδα προστίθενται κάθε χρόνο 200-250.000 αυτοκίνητα και έτσι ο στόλος διογκώνεται κατά 4-5%, όταν το αντίστοιχο ποσοστό στην Ε.Ε. δεν ξεπερνάει το 2%.

Στις προτάσεις του ΣΕΑΑ για να μην καμφθεί η αγορά του αυτοκινήτου μετά την 7η Αυγούστου συμπεριλαμβάνονται:
· Η συνέχιση του μέτρου της μείωσης του Τέλους Ταξινόμησης, σε συνδυασμό με μέτρα για την ανανέωση του στόλου.
· Η συνέχιση του μέτρου της μείωσης του Τέλους Ταξινόμησης, ως την έναρξη των πιο πάνω μέτρων.
· Με την πρώτη ευκαιρία, αναδιάταξη του ετήσιου ειδικού φόρου ως προς τις περιβαλλοντικές επιδόσεις και σχετική αναμόρφωση των τελών κυκλοφορίας.

8/7/09

Άκρη – Άκρη


Ορισμένοι επαγγελματίες των βαρέων οχημάτων έχουν την κακή συνήθεια να πηγαίνουν άκρη – άκρη στο δρόμο, χωρίς κανένα προφανή λόγο. Θα πει κανείς, και που είναι το κακό; Όσο πιο άκρη πηγαίνει ένα μεγάλο όχημα, τόσο το καλύτερο, γιατί καταλαμβάνει λιγότερο χώρο πάνω στο δρόμο. Εδώ όμως είναι Ελλάδα, μην το ξεχνάμε. Οι δρόμοι στην άκρη έχουν πάντα χώματα, σκόνη και σκουπίδια και έτσι όπως περνάει το μεγάλο αυτοκίνητο από πάνω, σηκώνεται σύννεφο που κάνει όσους ακολουθούν χάλια. Και δεν είναι θέμα μόνο αισθητικής. Χάνεις και την ορατότητα μέσα στο πυκνό νέφος. Και αν μάλιστα υπάρχει και μηχανάκι που βρίσκεται πίσω, την έβαψε...

7/7/09

Ακριβή Βενζίνη





Η βενζίνη άρχισε πάλι να ανεβαίνει, ήσυχα και σιωπηρά, χωρίς κανείς να το καταλάβει. Άλλωστε τώρα έχουμε άλλα σοβαρότερα θέματα που μας απασχολούν. Αλλά που θα πάει πια αυτή η κατάσταση με την άνοδο των τιμών των καυσίμων; Μας έχουν γδύσει κυριολεκτικά! Ή βενζίνη, ή ρούχα!





6/7/09

Δείκτης Βενζίνης


Για να αποφεύγονται τέτοιες καταστάσεις, όπως στη φωτογραφία, όλα τα αυτοκίνητα είναι εξοπλισμένα με ένα απλό «μηχανισμό» ώστε να γνωρίζει ο οδηγός από ποια μεριά είναι η τάπα της βενζίνης. Έτσι όταν μπαίνει σε ένα βενζινάδικο, να ξέρει αν θα προσεγγίσει την αντλία από τα αριστερά ή από τα δεξιά. Ακόμα και αν το αυτοκίνητο είναι δανεισμένο ή νοικιασμένο, δεν χρειάζεται να θυμάται από ποια πλευρά γεμίζει το ρεζερβουάρ. Αυτός ο απλός μηχανισμός δεν είναι τίποτε άλλο από ένα μικρό τριγωνικό τόξο, δίπλα στο εικονίδιο της αντλίας, στο δείκτη στάθμης καυσίμου. Παρατηρήστε το και θα το δείτε.

3/7/09

Ρώσικο SUV


Σήμερα τα SUV είναι πολύ δημοφιλή παντού στον κόσμο. Κάθε αυτοκινητοβιομηχανία που σέβεται τον εαυτό της, αλλά όχι το περιβάλλον, περιλαμβάνει πλέον και ένα τέτοιο μοντέλο στη γκάμα της. Η αρχική ιδέα πίσω από τα SUV ήταν να παρέχουν άνεση μαζί με περιορισμένες εκτός δρόμου δυνατότητες. Ποιος ήταν όμως ο πρώτος που το σκέφτηκε; Ξαφνιάστηκα όταν έμαθα ότι οι Σοβιετικοί είχαν αναπτύξει ένα μοντέλο, το “Pobeda” (”Νίκη”), το οποίο μάλιστα ήταν μοντέλο παραγωγής –αν και περιορισμένης- αλλά όχι κάποιο πρωτότυπο, ούτε κάποια ιδιωτική πατέντα. Το αυτοκίνητο αυτό είχε βγει στην αγορά, προφανώς όχι για να καλύψει τις τόσο ιδιαίτερες ανάγκες άνεσης και πολυτέλειας, αλλά γιατί θα μπορούσε να περάσει από δρόμους που συμβατικά αυτοκίνητα δεν θα περνούσαν ποτέ. Έτσι λοιπόν, το "συμβατικό" Ρώσικο αυτοκίνητο, αντικαταστάθηκε από το Pobeda. Ποιος θα το αγόραζε, είναι άλλο θέμα.

2/7/09

Κλείνω τα Μάτια

Κάποτε, παλιά, ο δεξιός καθρέπτης ήταν "έξτρα" αξεσουάρ στα αυτοκίνητα. Δεν ήταν δηλαδή απαραίτητος, κατά τις βιομηχανίες, αλλά περισσότερο καλλωπιστικός. Με τα χρόνια ο δεξιός καθρέπτης καθιερώθηκε ακόμα και στα πιο φτηνά μοντέλα και δεν το συζητάει κανείς πια. Υπάρχουν ωστόσο οδηγοί οι οποίοι θεωρούν ακόμα και τον αριστερό καθρέπτη πολυτέλεια. Έτσι λοιπόν, η συγκεκριμένη κυρία (γιατί κυρία ήταν) ξεκίνησε το πρωί από το σπίτι της και θεώρησε περιττό να ανοίξει τον αναδιπλούμενο καθρέπτη της. Της φάνηκε δύσκολη δουλειά, της φάνηκε περίπλοκο, δεν ξέρω. Ίσως πάλι να της φάνηκε και άσκοπο, αφού προφανώς δεν κοιτάζει και ποτέ. Άλλωστε γιατί να ανησυχείς γι αυτούς που είναι πίσω σου; Κάνε εσύ ότι καταλαβαίνεις και άσε τους αυτούς να κουρεύονται.

1/7/09

Πρόστιμα των Τριτοκοσμικών


Οι λεγόμενες «τριτοκοσμικές» χώρες της Αφρικής και της Ασίας, έχουν καταντήσει μάστιγα για τις πολιτισμένες χώρες του δυτικού κόσμου, μέσω των διπλωματών τους. Εκμεταλλευόμενοι τη διπλωματική τους ασυλία, επιδίδονται σε ασύστολες συμπεριφορές, αγνοώντας κράτος και νόμο. Ειδικά σε ότι αφορά την οδική συμπεριφορά, κάνουν ότι θέλουν και μετά απλώς δεν πληρώνουν. Μέσα σε αυτό το «πάνθεον» φιλοδοξεί –και το πέτυχε- να μπει και η Ελλάδα. Πρώτη η Λιβύη, αναφέρει το BBC, χρωστάει στη Βρετανία 34,480 λίρες, ενώ το σύνολο των απλήρωτων κλήσεων των διπλωματικών αποστολών ξεπερνάει τα 1.3 εκατομμύρια λίρες. Ο υπουργός των εξωτερικών, Jack Straw, είπε ότι τα περισσότερα κράτη σέβονται τους νόμους των χωρών που φιλοξενούν τους διπλωμάτες τους και πληρώνουν τα πρόστιμά τους. Όμως το Λονδίνο δεν είναι η μόνη πόλη που έχει πρόβλημα με τους «κάφρους». Στη νέα Υόρκη, οι διπλωμάτες των ίδιων χωρών έχουν χρέη ύψους 20 εκατομμυρίων δολαρίων, μέχρι που ο δήμαρχος Michael Bloomberg αποφάσισε να λάβει δραστικά μέτρα. Ιδού λοιπόν η λίστα των απολίτιστων χωρών. Θαυμάστε την Ελλάδα που πέτυχε να ενταχθεί:

ΧΩΡΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΙΜΑ
Λιβύη: £34,480
Σαουδική Αραβία: £24,200
Νιγηρία: £15,850
Γεωργία: £16, 460
Κίνα: £14,080
Καζακστάν: £13,670
Τουρκία: £10,410
Αίγυπτος: £10, 930
Γκάνα: £9,650
Ελλάδα: £8,230

Προσαρμοσμένη αναζήτηση