Ελληνικά και ηλεκτρικά
Στα σκαριά η δημιουργία αυτοκινήτων που κινούνται με ρεύμα
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΕΥΗ ΣΑΛΤΟΥ
ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ ΤΑ ΝΕΑ: Σάββατο 26 Ιουνίου 2010
Θα είναι μικρό, ευέλικτο και ιδανικό όχημα για την πόλη. Ο οδηγός του δεν θα χρειάζεται να ψάχνει για πρατήριο βενζίνης, αφού θα κινείται αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια.
Oσοι όμως θέλουν να το οδηγήσουν θα πρέπει να περιμένουν λίγο, καθώς η προσπάθεια κατασκευής ενός αποκλειστικά ελληνικού αυτοκινήτου είναι ακόμη στα σκαριά. Την ώρα που μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως αυτή της Μitsubishi Μotors Corp, η οποία τριπλασιάζει την παραγωγή των ηλεκτρικών της μοντέλων, εντατικοποιούν και αυξάνουν την παραγωγή των ηλεκτρικών τους αυτοκινήτων, και στη χώρα μας γίνονται προσπάθειες για ελληνικά «πράσινα» αυτοκίνητα. Μία από αυτές είναι κι εκείνη που άρχισαν πρόσφατα ακαδημαϊκοί με έδρα τη Λάρισα και τοπικοί φορείς της Πτολεμαΐδας με στόχο την κατασκευή ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου με ελληνικές όμως ρίζες.
Οπως εξηγεί στα «ΝΕΑ» ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων του ΤΕΙ Λάρισας, κ. Γιώργος Μπλάνας, ένας από τους εμπνευστές του εγχειρήματος, η ιδέα του ελληνικού ηλεκτρικού αυτοκινήτου άρχισε πριν από περίπου δύο χρόνια. «Κάνοντας μελέτη είδαμε πως μπορεί η χώρα μας να μπει σε έναν τέτοιο τομέα και μάλιστα να γίνει και ανταγωνιστική. Στη χώρα μας υπάρχει το κατάλληλο εργατικό δυναμικό- τεχνικοί συναρμολόγησης αλλά και πιο εξειδικευμένοι έλληνες ειδικοί, οι οποίοι διαπρέπουν σε μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες του εξωτερικού - αλλά και με τις κατάλληλες υποδομές, γιατί να μην παράγει η Ελλάδα το δικός της ηλεκτρικό αυτοκίνητο; Ιδίως σε μία τέτοια εποχή, όπου οδηγούμαστε σε εναλλακτικούς τρόπους μετακίνησης», αναρωτιέται ο κ. Μπλάνας. Μάλιστα, ήδη το Βιοτεχνικό Πάρκο Πτολεμαΐδας αλλά και ο δήμος της περιοχής έχουν ενδιαφερθεί για την ανάπτυξη του εγχειρήματος.
Οσο για το πώς θα είναι το ηλεκτρικό αυτοκίνητο από την Πτολεμαΐδα; Τα πρώτα σχέδια κρατιούνται επτασφράγιστο μυστικό. «Πάντως το σίγουρο είναι πως θα είναι μικρό και τα χαρακτηριστικά του θα γεμίζουν περηφάνια τους Ελληνες που θα το οδηγούν», συμπληρώνει.
Με ινδική σφραγίδα. Ηδη, πάντως, στους ελληνικούς δρόμους κυκλοφορούν ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τα μοναδικά στη χώρα μας, με ινδική όμως σφραγίδα. Το RΕVΑ Ρhaedra δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από τα συμβατικά αυτοκίνητα. Η διαφορά του; Ο οδηγός χρειάζεται να το φορτίζει για έξι με οχτώ ώρες και θα έχει αυτονομία κίνησης έως και 100 χιλιόμετρα. Μέχρι στιγμής έχουν παραδοθεί 14 τέτοια ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ενώ, όπως εξηγεί ο αποκλειστικός εισαγωγέας στη χώρα μας κ. Γιάννης Δήμος, από εδώ και πέρα το ενδιαφέρον αναμένεται να είναι αυξημένο. «Κι αυτό γιατί ο κόσμος, βλέποντας την τιμή της βενζίνης να εκτοξεύεται στα ύψη, ψάχνει να βρει εναλλακτικούς τρόπους ακόμη και στο αυτοκίνητο. Ηδη δεχόμαστε πολλά τηλεφωνήματα. Είναι ενδεικτικό πως αν με το συμβατικό αυτοκίνητο πληρώνει 100 ευρώ τον μήνα για τη βενζίνη, με το ηλεκτρικό το κόστος φόρτισης δεν ξεπερνά τα 10 ευρώ».
Πράσινο μοντέλο με υδρογόνο ή μπαταρία
Σε δύο χρόνια ευελπιστεί ο κ. Γιώργος Λάγιος ότι θα αρχίσει η μαζική παραγωγή του πράσινου αυτοκινήτου που έχει κατασκευάσει και το οποίο θα κυκλοφορήσει σε δύο τύπους, ανάλογα με την κινητήρια δύναμη: υδρογόνο ή μπαταρία.
Οπως σημειώνει ο ιδιοκτήτης της εταιρείας Τropical Α.Ε., ύστερα από πολλά πειράματα και ερευνητικούς συνδυασμούς κατάφερε με την ομάδα του να τελειοποιήσει το 2003 το αυτοκίνητο που θα απαλλάσσει το περιβάλλον από τους ρύπους και τους οδηγούς από το εξωφρενικό κόστος της βενζίνης. Η ερευνητική ομάδα μάλιστα υπολογίζει πως το συγκεκριμένο αυτοκίνητο θα καίει περίπου ένα ευρώ ανά 100 χιλιόμετρα. Σημειώνεται πως η εταιρεία του κ. Λάγιου επιλέχθηκε και συμπεριλήφθηκε στην πρόταση- μελέτη που παρέδωσε ο οικονομολόγος Τζέρεμι Ρίφκιν στον δήμαρχο της Ρώμης Τζιάνι Αλεμάνο, για πλήρη μετατροπή της Ρώμης σε πράσινη πόλη μέσα στα επόμενα 20 χρόνια, για την οποία θα επενδυθούν 500 εκατ. ευρώ σε νέες τεχνολογίες και στην πράσινη επιχειρηματικότητα. Η πρόταση της εταιρείας αφορά τη δημιουργία δύο σταθμών ανεφοδιασμού υδρογόνου αλλά και την κατασκευή και προμήθεια δύο μικρο-λεωφορείων υδρογόνου καθώς και 10 αυτοκινήτων πόλης υδρογόνου.
Ο τρόπος που θα λειτουργεί το πράσινο αυτοκίνητο είναι απλός: το υδρογόνο, το οποίο θα προέρχεται από τη διάσπαση του νερού σε οξυγόνο και υδρογόνο, θα αποθηκεύεται σε μικρές φιάλες, οι οποίες θα μπαίνουν στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου και θα βάζουν σε λειτουργία τον κινητήρα. «Ενα τέτοιο εγχείρημα χωλαίνει μόνο στον τρόπο πού θα βρίσκουν οι οδηγοί το υδρογόνο. Αυτό μπορεί να γίνει είτε με οικιακή συσκευή παραγωγής υδρογόνου, στην οποία το φωτοβολταϊκό πάνελ θα απορροφά ηλιακή ενέργεια, η οποία θα κάνει την ηλεκτρόλυση του νερού. Εναλλακτικά, θα πρέπει να επισκέπτονται τα υδρογονάδικα, τα οποία βάσει ευρωπαϊκής συμφωνίας αναμένεται να δημιουργηθούν και στη χώρα μας τα επόμενα χρόνια». Οσο για τις τιμές, του ηλεκτρικού θα κοστίζει 10.000 ευρώ ενώ του υδρογόνου περίπου 15.000.
Oσοι όμως θέλουν να το οδηγήσουν θα πρέπει να περιμένουν λίγο, καθώς η προσπάθεια κατασκευής ενός αποκλειστικά ελληνικού αυτοκινήτου είναι ακόμη στα σκαριά. Την ώρα που μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως αυτή της Μitsubishi Μotors Corp, η οποία τριπλασιάζει την παραγωγή των ηλεκτρικών της μοντέλων, εντατικοποιούν και αυξάνουν την παραγωγή των ηλεκτρικών τους αυτοκινήτων, και στη χώρα μας γίνονται προσπάθειες για ελληνικά «πράσινα» αυτοκίνητα. Μία από αυτές είναι κι εκείνη που άρχισαν πρόσφατα ακαδημαϊκοί με έδρα τη Λάρισα και τοπικοί φορείς της Πτολεμαΐδας με στόχο την κατασκευή ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου με ελληνικές όμως ρίζες.
Οπως εξηγεί στα «ΝΕΑ» ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων του ΤΕΙ Λάρισας, κ. Γιώργος Μπλάνας, ένας από τους εμπνευστές του εγχειρήματος, η ιδέα του ελληνικού ηλεκτρικού αυτοκινήτου άρχισε πριν από περίπου δύο χρόνια. «Κάνοντας μελέτη είδαμε πως μπορεί η χώρα μας να μπει σε έναν τέτοιο τομέα και μάλιστα να γίνει και ανταγωνιστική. Στη χώρα μας υπάρχει το κατάλληλο εργατικό δυναμικό- τεχνικοί συναρμολόγησης αλλά και πιο εξειδικευμένοι έλληνες ειδικοί, οι οποίοι διαπρέπουν σε μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες του εξωτερικού - αλλά και με τις κατάλληλες υποδομές, γιατί να μην παράγει η Ελλάδα το δικός της ηλεκτρικό αυτοκίνητο; Ιδίως σε μία τέτοια εποχή, όπου οδηγούμαστε σε εναλλακτικούς τρόπους μετακίνησης», αναρωτιέται ο κ. Μπλάνας. Μάλιστα, ήδη το Βιοτεχνικό Πάρκο Πτολεμαΐδας αλλά και ο δήμος της περιοχής έχουν ενδιαφερθεί για την ανάπτυξη του εγχειρήματος.
Οσο για το πώς θα είναι το ηλεκτρικό αυτοκίνητο από την Πτολεμαΐδα; Τα πρώτα σχέδια κρατιούνται επτασφράγιστο μυστικό. «Πάντως το σίγουρο είναι πως θα είναι μικρό και τα χαρακτηριστικά του θα γεμίζουν περηφάνια τους Ελληνες που θα το οδηγούν», συμπληρώνει.
Με ινδική σφραγίδα. Ηδη, πάντως, στους ελληνικούς δρόμους κυκλοφορούν ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τα μοναδικά στη χώρα μας, με ινδική όμως σφραγίδα. Το RΕVΑ Ρhaedra δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από τα συμβατικά αυτοκίνητα. Η διαφορά του; Ο οδηγός χρειάζεται να το φορτίζει για έξι με οχτώ ώρες και θα έχει αυτονομία κίνησης έως και 100 χιλιόμετρα. Μέχρι στιγμής έχουν παραδοθεί 14 τέτοια ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ενώ, όπως εξηγεί ο αποκλειστικός εισαγωγέας στη χώρα μας κ. Γιάννης Δήμος, από εδώ και πέρα το ενδιαφέρον αναμένεται να είναι αυξημένο. «Κι αυτό γιατί ο κόσμος, βλέποντας την τιμή της βενζίνης να εκτοξεύεται στα ύψη, ψάχνει να βρει εναλλακτικούς τρόπους ακόμη και στο αυτοκίνητο. Ηδη δεχόμαστε πολλά τηλεφωνήματα. Είναι ενδεικτικό πως αν με το συμβατικό αυτοκίνητο πληρώνει 100 ευρώ τον μήνα για τη βενζίνη, με το ηλεκτρικό το κόστος φόρτισης δεν ξεπερνά τα 10 ευρώ».
Προσπάθειες από το ΤΕΙ Λάρισας και τον Δήμο Πτολεμαΐδας
Πράσινο μοντέλο με υδρογόνο ή μπαταρία
Σε δύο χρόνια ευελπιστεί ο κ. Γιώργος Λάγιος ότι θα αρχίσει η μαζική παραγωγή του πράσινου αυτοκινήτου που έχει κατασκευάσει και το οποίο θα κυκλοφορήσει σε δύο τύπους, ανάλογα με την κινητήρια δύναμη: υδρογόνο ή μπαταρία.
Οπως σημειώνει ο ιδιοκτήτης της εταιρείας Τropical Α.Ε., ύστερα από πολλά πειράματα και ερευνητικούς συνδυασμούς κατάφερε με την ομάδα του να τελειοποιήσει το 2003 το αυτοκίνητο που θα απαλλάσσει το περιβάλλον από τους ρύπους και τους οδηγούς από το εξωφρενικό κόστος της βενζίνης. Η ερευνητική ομάδα μάλιστα υπολογίζει πως το συγκεκριμένο αυτοκίνητο θα καίει περίπου ένα ευρώ ανά 100 χιλιόμετρα. Σημειώνεται πως η εταιρεία του κ. Λάγιου επιλέχθηκε και συμπεριλήφθηκε στην πρόταση- μελέτη που παρέδωσε ο οικονομολόγος Τζέρεμι Ρίφκιν στον δήμαρχο της Ρώμης Τζιάνι Αλεμάνο, για πλήρη μετατροπή της Ρώμης σε πράσινη πόλη μέσα στα επόμενα 20 χρόνια, για την οποία θα επενδυθούν 500 εκατ. ευρώ σε νέες τεχνολογίες και στην πράσινη επιχειρηματικότητα. Η πρόταση της εταιρείας αφορά τη δημιουργία δύο σταθμών ανεφοδιασμού υδρογόνου αλλά και την κατασκευή και προμήθεια δύο μικρο-λεωφορείων υδρογόνου καθώς και 10 αυτοκινήτων πόλης υδρογόνου.
Ο τρόπος που θα λειτουργεί το πράσινο αυτοκίνητο είναι απλός: το υδρογόνο, το οποίο θα προέρχεται από τη διάσπαση του νερού σε οξυγόνο και υδρογόνο, θα αποθηκεύεται σε μικρές φιάλες, οι οποίες θα μπαίνουν στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου και θα βάζουν σε λειτουργία τον κινητήρα. «Ενα τέτοιο εγχείρημα χωλαίνει μόνο στον τρόπο πού θα βρίσκουν οι οδηγοί το υδρογόνο. Αυτό μπορεί να γίνει είτε με οικιακή συσκευή παραγωγής υδρογόνου, στην οποία το φωτοβολταϊκό πάνελ θα απορροφά ηλιακή ενέργεια, η οποία θα κάνει την ηλεκτρόλυση του νερού. Εναλλακτικά, θα πρέπει να επισκέπτονται τα υδρογονάδικα, τα οποία βάσει ευρωπαϊκής συμφωνίας αναμένεται να δημιουργηθούν και στη χώρα μας τα επόμενα χρόνια». Οσο για τις τιμές, του ηλεκτρικού θα κοστίζει 10.000 ευρώ ενώ του υδρογόνου περίπου 15.000.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου