22/11/07

FIAT


Από την πρώτη σελίδα του http://www.autotriti.gr


Πρόσφατα οι δοκιμαστές του Auto Motor und Sport κόντεψαν να σκοτωθούν, όταν δεν πιάσανε τα φρένα του νέου Fiat Bravo 1.4 90 ps που δοκίμαζαν. Το αυτοκίνητο έριξε το φράχτη του αεροδρομίου όπου γινόταν το test, πέρασε κάθετα τον διπλανό δρόμο και καρφώθηκε σ’ ένα χωμάτινο τοίχο απέναντι. Ευτυχώς δεν περνούσε κάποιο αυτοκίνητο εκείνη την στιγμή και αποφεύχθηκαν τα χειρότερα.


Στην συνέχεια βρέθηκε ότι:


· Όλα τα μικρομεσαία οικογενειακά αυτοκίνητα φοράνε σήμερα μεγάλα φρένα (280 χιλ.).


· Το νέο Fiat Bravo κυκλοφορεί σε 4 τύπους στις μεγάλες αγορές της Ευρώπης επίσης με μεγάλα φρένα.


· Το Bravo 1.4 90 ps που θα πουληθεί κυρίως στην Ελλάδα έχει 30% μικρότερα φρένα. Είναι και αυτό βαρύ (1300 κιλά), όπως τα υπόλοιπα Bravo, θα μεταφέρει και αυτό μια ολόκληρη οικογένεια όπως τα υπόλοιπα Bravo, όμως αυτό έχει 30% μικρότερα φρένα, από τα υπόλοιπα Bravo αλλά και από όλα τα αυτοκίνητα της κατηγορίας του.


Η Fiat λέει ότι το ατύχημα ήταν τυχαίο και μπορεί να μην επαναληφθεί.


Η ουσία όμως είναι:


· γιατί το Bravo 1.4 90 ps έχει μικρότερα φρένα;


· γιατί ο Έλληνας οικογενειάρχης δεν αξίζει τα μεγάλα φρένα που φοράνε τα υπόλοιπα Bravo, που πουλιούνται στις μεγάλες αγορές της Ευρώπης;


Η Fiat δεν θέλει να απαντήσει σ’ αυτό. Ελπίζει ότι το θέμα θα ξεχαστεί και ότι το κράτος δεν θα παρέμβει.


Η δική μας γνώμη είναι ότι η Fiat οφείλει να ενημερώσει όσους έχουν ήδη αγοράσει ή θα αγοράσουν Bravo 1.4 90 ps και ότι η πολιτεία πρέπει να της επιβάλλει να κάνει την ενημέρωση αυτή τώρα (εδώ και σε όποια άλλη χώρα πουλιέται το μοντέλο αυτό). Το δικό μας το καθήκον, αλλά και των οργανώσεων προστασίας καταναλωτών είναι να ενημερώσουμε τις αρμόδιες υπηρεσίες για να πάρουν άμεσα μέτρα, ώστε να μην αποκρύπτονται τόσο κρίσιμες πληροφορίες για την ασφάλεια τους, από τον καταναλωτή.


Υπάρχει όμως και ένα θέμα με την στάση που κράτησε μερίδα δημοσιογράφων του ειδικού τύπου, στο θέμα αυτό.


Αν ένας δημοσιογράφος, ξέρει ότι το Bravo 1.4 90 ps φοράει 30% μικρότερα φρένα και όχι μόνο το αποκρύπτει αλλά αντίθετα εκθειάζει τα φρένα του, τότε έχουμε σίγουρα ένα μεγάλο ηθικό (ίσως και νομικό) θέμα. Άλλο είναι να γράψεις “έχει 30% μικρότερα φρένα, όμως… bla-bla” και άλλο να αποκρύψεις σκόπιμα ότι έχει μικρότερα φρένα.


Η γνώμη μας είναι ότι η Fiat πρέπει:


α) να βάλει μεγάλα φρένα στο Bravo 1.4 90 ps


β) αν δεν το κάνει αυτό, τουλάχιστον να ενημερώσει όσους έχουν ήδη αγοράσει και όσους πρόκειται να αγοράσουν, για το μέγεθος των φρένων του Bravo 1.4 90ps. Σ’ όλες τις χώρες που πουλιέται το μοντέλο αυτό.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Προσαρμοσμένη αναζήτηση