23/11/09

Καινούργιο και Μικρό


Εκεί θέλει να στρέψει η κυβέρνηση την αγορά του αυτοκινήτου. Με την εποχή της πληρωμής των τελών κυκλοφορίας να πλησιάζει για πεντέμισι εκατομμύρια ιδιοκτήτες αυτοκινήτων και μοτοσικλετών, έχει ενδιαφέρον η στροφή των υπευθύνων. Αντί να φορολογηθούν τα αυτοκίνητα σύμφωνα με την κατανάλωση ή τις εκπομπές ρύπων, θα φορολογηθούν σύμφωνα με την ηλικία τους και τον κυβισμό τους. Έτσι λοιπόν (για παράδειγμα) μία νέα BMW efficient dynamics 2,000 κυβικών που καταναλώνει σχεδόν 6 λίτρα καυσίμου κάθε 100 χιλιόμετρα, θα «φορτωθεί» με επιπλέον τέλη, σε σχέση με ένα βενζινοβόρο μικρό τούρμπο αυτοκίνητο που χρειάζεται 12 λίτρα καυσίμου για κάθε 100 χιλιόμετρα. Τι να κάνουμε, δεν είναι δίκαιος ο κόσμος. Τη νύφη θα πληρώσουν επίσης και τα οχήματα ηλικίας άνω των τεσσάρων ετών.

Τα νέα τέλη θα αποσταλούν στους ιδιοκτήτες από τις αρχές της επόμενης εβδομάδας και θα πρέπει να πληρωθούν έως το τέλος του 2009. Όπως συνήθως, δεν αποκλείεται να δοθεί παράταση όπως συνήθως ώστε να προλάβουν όλοι οι φορολογούμενοι να αποκτήσουν το ειδικό σήμα.

Σύμφωνα με τις πρόσφατες νομοθετικές ρυθμίσεις του Υπουργείου Οικονομικών και του Υπουργείου Περιβάλλοντος, όσοι διαθέτουν οχήματα με άδεια κυκλοφορίας μετά την 1η Ιανουαρίου 2005 θα πληρώσουν 18 ευρώ λιγότερα τέλη κυκλοφορίας σε σύγκριση με τα αντίστοιχα περυσινά, αλλά εάν το όχημα είναι πάνω από 1.929 κυβικά εκατοστά τότε θα πληρώσουν πρόσθετο ετήσιο ειδικό τέλος που κυμαίνεται από 150 ευρώ ως 650 ευρώ ανάλογα με τον κυβισμό. Σημαντικές επιβαρύνσεις θα προκύψουν για τα παλαιά οχήματα άνω των 1.358 κυβικών εκατοστών. Όσοι προμηθευτούν εκπρόθεσμα τα νέα τέλη κυκλοφορίας κινδυνεύουν με πρόστιμο ίσο με την αξία του αρχικού τέλους.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Προσαρμοσμένη αναζήτηση