13/4/09

Σωστή Στροφή

Ο καθένας μπορεί να οδηγήσει γρήγορα ένα αυτοκίνητο στην ευθεία. Το μόνο που χρειάζεται είναι το τιμόνι στη μέση και το γκάζι στο πάτωμα. Το πόσο γρήγορο όμως είναι ένα αυτοκίνητο και ο οδηγός του, προσδιορίζεται από το πόσο γρήγορα μπορεί να κινηθεί στις στροφές. Για το λόγο αυτό πολλοί, νέοι κυρίως, οδηγοί, δίνουν έμφαση στην ιπποδύναμη, με στόχο την τελική ταχύτητα, αγνοώντας κάθε άλλη παράμετρο. Και μετά, συναντούν έναν οδηγό με ένα μικρότερο αυτοκίνητο που τους αφήνει πίσω παρασάγγες στην πρώτη στροφή. Το να οδηγεί κανείς σωστά στις στροφές σημαίνει μεγαλύτερη ταχύτητα, μεγαλύτερη ασφάλεια και μεγαλύτερη οικονομία. Να πως:

1. Όσο πιο ανοιχτή είναι μία στροφή, τόσο πιο «γρήγορη» είναι. Είναι αυτονόητο ότι στις ανοιχτές στροφές δεν χρειάζεται κανένας ιδιαίτερος χειρισμός, ούτε γκάζι, ούτε φρένο, ούτε αλλαγή ταχύτητας, ούτε καν πολύ τιμόνι. Όσο λιγότερο στρίβουμε το τιμόνι, τόσο λιγότερο χρειάζεται να ελαττώσουμε ταχύτητα. Όσο πιο «γρήγορος» είναι ο δρόμος, τόσο πιο ανοιχτές και εύκολες στροφές έχει.

2. Όσο περισσότερο από το φάρδος του δρόμου χρησιμοποιούμε, τόσο πιο γρήγορα θα πάρουμε τη στροφή. Εκμεταλλευόμαστε όσο περισσότερο από το πλάτος του δρόμου έχουμε διαθέσιμο, για να κάνουμε τη στροφή όσο το δυνατόν πιο ανοιχτή. Όσο πιο πολύ πηγαίνουμε προς την εξωτερική άκρη του δρόμου, τόσο αυξάνουμε την ακτίνα της στροφής. Όσο πιο μεγάλη είναι η ακτίνα, τόσο πιο ανοιχτή η στροφή, άρα τόσο μικρότερη γωνία στο τιμόνι. Και στους αγώνες ταχύτητας, πριν τη στροφή τα αυτοκίνητα ανοίγονται στην εξωτερική πλευρά του δρόμου.

3. Όσο πιο γρήγορα επιταχύνουμε στην έξοδο της στροφής, τόσο λιγότερη ταχύτητα θα έχουμε χάσει στην ευθεία μετά. Στο σημείο όπου πλέον έχουμε πλήρη ορατότητα της ευθείας που ακολουθεί, μπορούμε να αρχίσουμε να επιταχύνουμε. Όσο περισσότερο αφήνουμε το αυτοκίνητο να επιβραδύνει, τόσο περισσότερο θα χρειαστεί μετά να το επιταχύνουμε ξανά, με ό,τι αυτό συνεπάγεται σε χρόνο και οικονομία καυσίμου.

5 σχόλια:

driver είπε...

Πολύ χρήσιμο και επίκαιρο θέμα, ενόψει διακοπών του Πάσχα και ομαδικής εξόδου. Βέβαια σημαντικότερο είναι το θέμα της ασφαλειας κατα τη γνώμη μου, παρά της ταχύτητας.

driver είπε...

Και βέβαια, όσον αφορά το θέμα των "γρήγορων" οδηγών στις ευθείες, αυτό είναι που δημιουργεί και τα περισσότερα προβλήματα στην κυκλοφορία κατά τη γνώμη μου. Δεν υπάρχει ένας σταθερός ρυθμός, στις ευθείες τρέχουν σαν τρελοί και μετά στην πρώτη στροφή κατεβάζουν και πηγαίνουν πολύ αργά, με αποτέλεσμα και μεγαλύτερη κατανάλωση και κίνδυνος αλλά και ταλαιπωρία για τους από πίσω...

Angelik είπε...

Τα πιο επικίνδυνα σημεία είναι οι στροφές (και τα προσπεράσματα). Εκεί κινδυνεύεις να μην έχεις υπολογίσει καλά το φορτίο του αυτοκινήτου και την κατάσταση του δρόμου και να φύγεις από την πορεία σου και να προκαλέσεις ατύχημα. Προσοχή, πριν ξεκινήσουμε να ελέγξουμε τον αέρα στα ελαστικά μας!!!

Theo είπε...

Μπορείς να γράφεις κανένα τεχνικό καμία φορά; Τα γράφεις πολύ απλά και κατανοητά και μου κάνει εντύπωση πόσα πράγματα είναι άγνωστα!

Joker είπε...

Πεστα πέστα. Όλοι οι γρήγοροι βιάζονται στην ευθεία και στις στροφές πλακώνονται στα φρένα (και ενίοτε καταλήγουν στα χωράφια)

Προσαρμοσμένη αναζήτηση