25/6/08

Η Τύχη της Volvo

Υπάρχουν υπερβολικά πολλές εταιρείες αυτοκινήτων και όχι αρκετοί αγοραστές. Μεγάλη μερίδα ειδικών συμφωνούν πως οι «ασθενείς» μάρκες θα πρέπει να καταργηθούν, γεγονός που σίγουρα δεν θα είναι εύκολο. Θα πρέπει η Ford Motor να ξεφορτωθεί τη Volvo; Ο Jerry York, που διατελεί εδώ και χρόνια σύμβουλος του δισεκατομμυριούχου επενδυτή Kirk Kerkorian και της εταιρείας Tracinda, φαίνεται να τείνει προς αυτή την άποψη. Η Τracinda πρόσφατα απέκτησε το 5,6% της Ford. Σύμφωνα με τα Automotive News, την Πρωτομαγιά ο York φέρεται να εξέφρασε δυνατά αυτό που αρκετοί σκέφτονται τον τελευταίο καιρό. Δηλαδή, πως έχει έρθει ο καιρός η Ford να πουλήσει τα εμπορικά σήματα που πασχίζουν να επιβιώσουν. Επί σειρά ετών, οι αυτοκινητοβιομηχανίες διατηρούσαν ευχαριστημένους τους πελάτες και τους dealers με το να προσφέρουν ευρεία γκάμα μαρκών, εκ των οποίων ορισμένες δεν είχαν καμία ουσιαστική διαφορά. Όμως, οι μέρες αυτές έχουν παρέλθει ανεπιστρεπτί. Πλέον, υπάρχει η πεποίθηση πως για να έρθει ανάκαμψη στον κλάδο, θα πρέπει πρώτα από όλα οι εταιρείες να επικεντρωθούν στα εμπορικά σήματα που εμφανίζουν ζήτηση και να καταργήσουν όσα υποαποδίδουν.

Σε ιδιαίτερα δυσχερή θέση είναι η αμερικάνικη Mercury και η Volvo, καθώς οι πωλήσεις συνεχίζουν να φθίνουν. Η Ford είχε ανακοινώσει τον περασμένο μήνα πως πουλά τις Jaguar και Land Rover στην ινδική Tata Motors (TTM) έναντι 2,3 δισ. δολαρίων. Παράλληλα, η Ford θα αναγκασθεί να καταβάλλει το ποσό των 600 εκατ. δολαρίων για το ταμείο συντάξεων στις Jaguar και Land Rover. Η Ford πούλησε την Aston Martin το 2007. Το γεγονός αυτό αφήνει την Volvo ως το μοναδικό εμπορικό σήμα που απομένει από την πρώην θυγατρική της Ford, Premier Automotive Group. Από την άλλη πλευρά όμως, η Volvo είναι ισχυρό εμπορικό σήμα διεθνώς και διατηρεί τις υψηλότερες αξιολογήσεις ασφάλειας στον κλάδο. Επιπροσθέτως, η τυπική σουηδική δέσμευση της εταιρείας απέναντι στο περιβάλλον, αυξάνει την ελκυστικότητα της.

Πηγή: www.capital.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Προσαρμοσμένη αναζήτηση