25/5/09

Παρανομίες Δύο Ταχυτήτων


Όταν κάτι είναι παράνομο, είναι παράνομο για όλους. Συμφωνώ. Όμως, αν σκεφτεί κανείς τις τόσο διαφορετικές δυνατότητες των οχημάτων, όπως για παράδειγμα μιας μπετονιέρας και μιας FERRARI, θα καταλάβει ότι η βαρύτητα που έχει μια παράβαση ορίου ταχύτητας είναι διαφορετική. Έτσι λοιπόν, όταν βλέπω φορτηγά να τρέχουν με μεγάλη ταχύτητα, να κάνουν επικίνδυνες προσπεράσεις ή να κάνουν ακόμα πιο επικίνδυνους ελιγμούς, σκέφτομαι ότι τελικά το να θέτεις όρια είναι άχρηστο. Φυσικά, υπάρχουν παραβάσεις που είναι εξίσου επικίνδυνες για όλους, είτε για τα ΙΧ, είτε για τα ποδήλατα (που παραβιάζουν συστηματικά τον ΚΟΚ). Όπως για παράδειγμα το να περνάς με κόκκινο, να πηγαίνεις ανάποδα σε μονόδρομο ή να περνάς τα STOP. Για το λόγο αυτό θα πρέπει οι Τροχονόμοι να έχουν κρίση και να σκέφτονται και λίγο μόνοι τους, χωρίς να ακολουθούν τυφλά το γράμμα του νόμου.

5 σχόλια:

driver είπε...

Εχθές για κάποιο λόγο δεν μπορούσα να αφήσω comment.

Αυτό είναι σωστό, όπως έχεις ξαναγράψει κι εσύ δεν μπορεί όλα τα οχήματα να έχουν το ίδιο όριο ταχύτητας. Κανονικά θα έπρεπε να υπάρχουν "Ζώνες" όπου κάθε όχημα θα έπρεπε να πηγαίνε με τη δική του κατώτερη, μέση, ή ανώτερη ταχύτητα, ανάλογα με τις δυνατότητές του. Τα όρια αυτά θα μπορούσε να δίνει ο κατασκευαστής ή ο αρμόδιος φορέας. Τότε δεν θα υπήρχε δικαιολογία παραβίασης των ορίων.

Γιώργος είπε...

Ναι, σωστό αυτό που λες, αλλά σίγουρα δεν ισχύει για όλες τις παραβάσεις.

erou είπε...

Σωστό αυτό που λέει ο driver. Ισχύει βέβαια μόνο για τα όρια ταχύτητας, αλλά μόνο έτσι θα ήταν δίκαιο. Γιατί ας πούμε το υπουργείο ξεχωρίζει τα οχήματα ανάλογα με τον κυβισμό τους όταν πρόκειται για τα τέλη κυκλοφορίας; Δεν μπορεί να κάνει το ίδιο και με τα όρια ταχύτητας;

Alex είπε...

Ναι αλλά θα ήταν πιο δύκολος ο εντοπισμός της παράβασης, γιατί θα έπρεπε από την ώρα που τον πιάνει το ραντάρ να ξέρει αν θα τον σταματήσει ή όχι...

Svelon είπε...

Τα όρια ταχύτητας υπάρχουν για να διασφαλίσουν ότι σε όσο κακή κατάσταση κι αν είναι το όχημά σου (σε λογικά πλαίσια βέβαια), σε όσο κακές καιρικές συνθήκες κι αν οδηγείς και όσο κι αν όλα πάνε στραβά εν πάση περιπτώσει, θα έχεις τις ελάχιστες δυνατές πιθανότητες ατυχήματος.
Και μπορεί να οδηγείς Ferrari, αλλά κανείς δε εγγυάται (ούτε ο κατασκευαστής) ότι την έχεις και σε καλή κατάσταση. Επίσης ποιος είπε ότι όποιος έχει Lamborghini μπορεί και να την ελέγξει (http://drivinganarchy.blogspot.com/2009/05/blog-post_29.html);

Παρ'όλ'αυτά θα με βόλευε αφάνταστα να μην υπήρχαν καθόλου όρια ταχύτητας :)

Προσαρμοσμένη αναζήτηση