19/5/09

Crossover


Οι πωλήσεις των εκτός δρόμου αυτοκινήτων ανέβηκαν την περασμένη χρονιά, ενώ τα τζιποειδή και SUV μοντέλα που προσφέρουν οι περισσότερες πλέον εταιρίες στη γκάμα τους, τριπλασιάστηκαν τα τρία τελευταία χρόνια. Η νέα μόδα ωστόσο στα αυτοκίνητα, επιτάσσει τη μεταμόρφωση των «σκληρών» μοντέλων από εκτός δρόμου σε crossover, δηλαδή σε ογκώδη - υπερυψωμένα αλλά πιο πολιτισμένα στο δρόμο οχήματα. Θα λείψουν άραγε από κανέναν τα σκληροτράχηλα off-road ή μήπως τελικά είναι καιρός να ξεπεράσουμε αυτό το κόμπλεξ;

Δυστυχώς όμως δεν θα αλλάξουν και πολλά όσον αφορά τα κοινωνικά επακόλουθα ενός τέτοιου αυτοκινήτου: Και πάλι θα πιάνουν το διπλάσιο χώρο από ένα κανονικό αυτοκίνητο και πάλι θα ζητάνε πολλαπλάσια ποσότητα καυσίμου και πάλι θα ρυπαίνουν στο πολλαπλάσιο. Είναι δε απορίας άξιο, πως η αγορά στρέφεται προς τα εκεί, όταν τα περισσότερα από αυτά είναι άσχημα. Είναι άσχημα, ατσούμπαλα, μπουνταλάδικα και αδέξια. Τουλάχιστον, τα δήθεν καθαρόαιμα απέπνεαν έναν αέρα «μυώδη», «αθλητικό», σαν εργαλεία για εξορμήσεις στη φύση. Βέβαια, τα παραδοσιακά κακομαθημένα αυτοκίνητα θα εξακολουθήσουν να παράγονται για αυτούς που πραγματικά τα χρειάζονται: Μιλάω για το Jeep Wrangler, το Land Rover Defender, ή τα μικρότερα Suzuki Vitara και Jimny, καθώς και το Daihatsu Terios.

2 σχόλια:

driver είπε...

Εγώ νομίζω ότι είναι σημείο των καιρών: Τα θέλουμε όλα και όλα μαζί. Είναι δυνατόν να έχεις αυτοκίνητο σπορ-κουπέ μαζί με τζιπ? Αυτό ακούγεται σαν ανέκδοτο.

Mike-T είπε...

Είναι ακριβώς μία μόδα. Όλοι έπρεπε να έχουν μεγάλο τζιποειδές, αλλιώς δεν ήταν τίποτα. ΚΑι τώρα με την οικονομική κρίση, όσοι τα είχανε πάρει με δόσεις από τίποτα μαντράδες, την πατήσανε. Πάντως οι μεγάλες αντιπροσωπείες (Mercedes - BMW) κάνανε κάτι εκπληκτικές προσφορές, με εκπτώσεις 15% και 20% αντίστοιχα. Αυτό σημαίνει ότι αυτοκίνητα των 100,000 ευρώ, τα δίνανε με 80,000. Φανταστείτε τι ποσοστά βγάζανε σε κάθε αυτοκίνητο οι κλέφτες!!

Προσαρμοσμένη αναζήτηση