H λέξη ‘νοοτροπία’ είναι ντεμοντέ, όταν όμως χρησιμοποιείται δίπλα στο επίθετο «κακή» (για να περιγράψει τον τρόπο που οδηγούν οι Έλληνες), τότε μάλλον πετυχαίνει διάνα. Το πώς οδηγούν οι Έλληνες γνωρίζουν όσοι ζουν ή έχουν, απλώς, περάσει έστω και για λίγο από τη χώρα. Δηλαδή, αντίθετα από το γράμμα του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, αντίθετα από τους κανόνες της ασφαλούς οδήγησης αλλά και της ευγένειας, αντίθετα από την έννοια της στοιχειώδους λογικής, πετυχαίνοντας έτσι να βάζουν καθημερινά σε κίνδυνο ζωές και να προκαλούν πολλαπλές επιπτώσεις στην κοινωνία και την οικονομία.
Όπως εύγλωττα μαρτυρούν οι αριθμοί, στην Ελλάδα το ζήτημα της κυκλοφοριακής αγωγής μένει στα αζήτητα και ο τρόπος οδήγησης εξακολουθεί να είναι ανάγωγος. Μολονότι τα τελευταία χρόνια έχουν μειωθεί τα τροχαία, ο φόρος αίματος στην άσφαλτο εξακολουθεί να είναι μεγάλος και ανέρχεται σε περίπου 1.300 θανατηφόρα τροχαία ετησίως. Με αυτά και μ' εκείνα, η Ελλάδα κατέχει την τέταρτη θέση στη λίστα με τα περισσότερα τροχαία στα 27 κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, πίσω από Λιθουανία, Λετονία και Εσθονία.
Από τα θρυλικά φάσκελα του ελληνικού κινηματογράφου, φτάσαμε σήμερα να αφαιρούνται ζωές για την προτεραιότητα. Οι υβριστικές αναφορές στα θεία και τη σεξουαλική ζωή συγγενών πρώτου βαθμού χαρακτηρίζουν το λεξιλόγιο του Έλληνα οδηγού όταν απευθύνεται σε άλλους οδηγούς.
Έρευνα για την ευγένεια στον δρόμο που πραγματοποιήθηκε σε 12 ευρωπαϊκές χώρες από την TNS Opinion και παρουσιάστηκε το 2008 από το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» ανακήρυξε τους Έλληνες τους πλέον βρομόστομους.
Η έρευνα έγινε με δείγμα 6.400 πολιτών στις χώρες: Αυστρία, Βέλγιο, Βουλγαρία, Τσεχία, Εσθονία, Ελλάδα, Γαλλία, Ιρλανδία, Λουξεμβούργο, Ολλανδία, Πολωνία και Πορτογαλία. Μερικά από τα (αναμενόμενα) ευρήματα είναι ότι οι 3 στους 5 τα λένε χύμα και τσουβαλάτα για να εκτονωθούν εν κινήσει, ενώ ο συνηθέστερος στόχος επιθετικής συμπεριφοράς είναι οι γυναίκες. Χαρακτηριστικό, επίσης, είναι ότι οι Έλληνες οδηγοί εμφανίζουν και το μεγαλύτερο ποσοστό αντίδρασης στον δρόμο με επίθεση ή προσπάθεια σωματικής επίθεσης (ποσοστό 9%), που είναι από τα υψηλότερα ποσοστά στην Ευρώπη.
Όπως εύγλωττα μαρτυρούν οι αριθμοί, στην Ελλάδα το ζήτημα της κυκλοφοριακής αγωγής μένει στα αζήτητα και ο τρόπος οδήγησης εξακολουθεί να είναι ανάγωγος. Μολονότι τα τελευταία χρόνια έχουν μειωθεί τα τροχαία, ο φόρος αίματος στην άσφαλτο εξακολουθεί να είναι μεγάλος και ανέρχεται σε περίπου 1.300 θανατηφόρα τροχαία ετησίως. Με αυτά και μ' εκείνα, η Ελλάδα κατέχει την τέταρτη θέση στη λίστα με τα περισσότερα τροχαία στα 27 κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, πίσω από Λιθουανία, Λετονία και Εσθονία.
Από τα θρυλικά φάσκελα του ελληνικού κινηματογράφου, φτάσαμε σήμερα να αφαιρούνται ζωές για την προτεραιότητα. Οι υβριστικές αναφορές στα θεία και τη σεξουαλική ζωή συγγενών πρώτου βαθμού χαρακτηρίζουν το λεξιλόγιο του Έλληνα οδηγού όταν απευθύνεται σε άλλους οδηγούς.
Έρευνα για την ευγένεια στον δρόμο που πραγματοποιήθηκε σε 12 ευρωπαϊκές χώρες από την TNS Opinion και παρουσιάστηκε το 2008 από το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» ανακήρυξε τους Έλληνες τους πλέον βρομόστομους.
Η έρευνα έγινε με δείγμα 6.400 πολιτών στις χώρες: Αυστρία, Βέλγιο, Βουλγαρία, Τσεχία, Εσθονία, Ελλάδα, Γαλλία, Ιρλανδία, Λουξεμβούργο, Ολλανδία, Πολωνία και Πορτογαλία. Μερικά από τα (αναμενόμενα) ευρήματα είναι ότι οι 3 στους 5 τα λένε χύμα και τσουβαλάτα για να εκτονωθούν εν κινήσει, ενώ ο συνηθέστερος στόχος επιθετικής συμπεριφοράς είναι οι γυναίκες. Χαρακτηριστικό, επίσης, είναι ότι οι Έλληνες οδηγοί εμφανίζουν και το μεγαλύτερο ποσοστό αντίδρασης στον δρόμο με επίθεση ή προσπάθεια σωματικής επίθεσης (ποσοστό 9%), που είναι από τα υψηλότερα ποσοστά στην Ευρώπη.
2 σχόλια:
Μάλλον η έρευνα θα έπρεπε να συμπεριλάβει και την Ιταλία, καθώς εκεί το βρισίδι είναι πραγματικά αναπόσπαστο μέρος της οδήγησης. Κατά περίεργο τρόπο όμως φαίνεται να μην έχουν τόσα θανατηφόρα τροχαία, παρόλο που γενικώς "οδηγούν σαν τρελοί".
Μόνο στην Ιταλία; Ακόμα και στη Βρετανία, στις μεγάλες πόλεις που η κίνηση είναι ενοχλητική, ο εκνευρισμός είναι μεγάλος και πέφτει και βρισίδι και πέφτει και χειρονομία και όλα τα σχετικά... Όσο δε για την προτεραιότητα των πεζών και την ευγένεια κι αυτά περιορίζονται όσο οι συνθήκες δυσκολεύουν. Άρα λοιπόν μην περιμένουμε να γίνουν ξαφνικά όι οδηγοί ευγενικοί, όταν οι συνθήκες στους δρόμους είναι τόσο χάλια...
Δημοσίευση σχολίου