6/5/08

Ένδοξη Άρτα

Η Άρτα είναι χτισμένη πάνω στα ερείπια της αρχαίας Αμβρακίας που ιδρύθηκε στα τέλη του 7ου αι. π. Χ. από τους Κορινθίους, επί τυραννίας του Κυψέλου ο οποίος έκανε αποικίες και στη Λευκάδα. Η πόλη ερημώνει κατά τα ρωμαϊκά χρόνια και επανέρχεται στο προσκήνιο στα χρόνια των Κομνηνών. Αναφέρεται για πρώτη φορά στις πηγές από την Άννα Κομνηνή το 1081 ενώ στις αρχές του 13ου αιώνα γίνεται πρωτεύουσα του δεσποτάτου της Ηπείρου που ιδρύθηκε από το Μιχαήλ Α’ Άγγελο Κομνηνό. Η πόλη καταλήφθηκε από τους Σέρβους το 1346 και από τους Τούρκους το 1449. Το 1662, ο Πατριάρχης Ιεροσολύμων ίδρυσε εδώ σχολή που συνέβαλε στο φωτισμό του γένους. Η Άρτα γνώρισε ημέρες δόξης κυρίως επί τουρκοκρατίας και στα χρόνια του Αλή Πασά ο οποίος την κατέλαβε το 1796 και την είχε ως το 1820. Ο νομός ΄Αρτας προσαρτήθηκε στο νεοσύστατο ελληνικό κράτος μαζί με τη Θεσσαλία το 1881, με τη συνθήκη του Βερολίνου. Έκτοτε, ακολούθησε τη μοίρα της υπόλοιπης Ελλάδας. Όλης; Όχι! Γιατί και εκεί ο τοπικός άρχοντας αποφάσισε να πάρει τον κυκλοφοριακό νόμο στα χέρια του. Έτσι λοιπόν, με τη βοήθεια της Πολιτείας που φρόντισε να περνάει η Εθνική Οδός μέσα από την πόλη, αποφάσισε να βάλει φανάρια ειδικά ρυθμισμένα ώστε να σταματάει η κυκλοφορία σε κάθε διασταύρωση και η προτεραιότητα να δίνεται στους παράδρομους και τα σοκάκια! Άλλος ένας που έχει αιτήματα τα οποία εκβιάζει στην πλάτη των πολιτών και για άλλη μια φορά η Πολιτεία αφήνει να λυθούν οι διαφορές από μόνες τους.

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Η κατ' ευφημισμόν εθνική οδός που πάει μέχρι την Ηγουμενίτσα είναι ένας δρόμος για γέλια και για κλάματα. Οι ελπίδες είχαν εναποτεθεί στην Ιονία Οδό, αλλά από ότι φαίνεται, το να γίνει ένας δρόμος στην Ελλάδα είναι πολύ μεγάλο έργο και παίρνει χρόνια-ως και δεκαετίες.

ablogger είπε...

Υπάρχει η εναλλακτική της Εγνατίας Οδού. Παρόλο που από την Ηγουμενίτσα βγάζει λίγο πιο κάτω από την Θεσσαλονίκη, τελικά είναι πιο σύντομος δρόμος (και σίγουρα πιο ασφαλής) από τη διαδρομή Ηγουμενίτσα - Πάτρα και μετά Κορίνθου Πατρών.

Προσαρμοσμένη αναζήτηση