13/6/08

Η Νέα Ευρωπαϊκή Οδηγία

Η πρόταση οδηγίας της ενιαίας ευρωπαϊκής άδειας οδήγησης προβλέπει ακόμα εναρμόνιση και των διαδικασιών ανανέωσης της άδειας οδήγησης. Οι άδειες θα εκδίδονται για 5 ως 10 χρόνια, ανάλογα με την κατηγορία του οχήματος, σε οδηγούς ηλικίας κάτω των 65 χρόνων, ενώ θα παρέχεται η δυνατότητα στα κράτη-μέλη να μειώσουν ακόμη περισσότερο την ισχύ της πρώτης άδειας για τις κατηγορίες Α και Β (μοτοσικλέτες και ΙΧ).

 

Η κοινοτική οδηγία για την ενιαία άδεια οδήγησης προβλέπεται να αλλάξει και τις άδειες οδήγησης μοτοσικλέτας. Συγκεκριμένα, προβλέπεται να διαφοροποιηθούν οι άδειες οδήγησης ανάλογα με τον κυβισμό της μοτοσικλέτας. Τις μοτοσικλέτες μεγάλου κυβισμού θα μπορούν να οδηγούν μόνο όσοι έχουν συμπληρώσει το 24ο έτος. Οι ηλικίας κάτω των 24 ετών θα έχουν άδεια οδήγησης για μοτοσικλέτες μικρού κυβισμού. Θα μπορούν, όμως, να έχουν άδεια οδήγησης μεγάλου κυβισμού μοτοσικλέτας αν μπορούν να αποδείξουν ότι τα δύο προηγούμενα χρόνια οδηγούσαν μοτοσικλέτες μικρού κυβισμού.

 

Επίσης, εναρμονίζονται για πρώτη φορά οι προϋποθέσεις άσκησης του επαγγέλματος του εξεταστή για χορήγηση διπλώματος οδήγησης, επιβάλλοντας εκτός από την αρχική κατάρτιση και διαρκή ενημέρωση. Εισάγεται, τέλος, με την πρόταση οδηγίας νέα κατηγορία διπλωμάτων για τις μοτοσικλέτες με τις αντίστοιχες υποκατηγορίες.

4 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Οι οδηγίες είναι καλές, αλλά το θέμα είναι να εφαρμόζονται. Πόσους γέρους άνω των 65 ετών βλέπετε στο δρόμο που είναι δημόσιος κίνδυνος; Πόσοι από αυτούς δεν είναι ικανοί όχι να οδηγήσουν, αλλά ούτε να κυκλοφορήσουν πεζή; Και όμως κανένας δεν τους σταματάει. Κανένας δεν τους βγάζει από τους δρόμους και ας είναι υπαίτιοι για τόσα θανατηφόρα δυστυχήματα, για τόσες ζωές νεαρών παιδιών που χάνονται άδικα. Ποιος υπουργός και ποια Πολιτεία θα έχει το θάρρος να εφαρμόσει τέτοιες αποφάσεις;

Ανώνυμος είπε...

Δεν νομίζω ότι το πρόβλημα με τους εξεταστές είναι η κατάρτιση και η διαρκής ενημέρωση. Το πρόβλημα είναι ότι κάποιοι μπορούν να είναι διεφθαρμένοι και κανείς δεν τους κάνει τίποτε, κανείς δεν τυς αγγίζει. Και όλη η προσπάθεια που έγινε να αλλάξουν τα πράγματα στο παρελθόν, το μόνο που κατάφερε ήταν να ακριβύνουν τα διπλώματα οδήγησης, από 50 χιλ δρχ να πάνε 800 ευρώ. Οι εξεταστές και πάλι λαδώνονται, κάθε δάσκαλος οδήγησης τους ξέρει. Αυτό δεν άλλαξε και ούτε πρόκειται να αλλάξει ποτέ σε αυτή τη χώρα.

Ανώνυμος είπε...

μπορεις να δώσεις κάποιο link που να τα λέει πιο αναλυτικά;

erou είπε...

Προτείνω τη σελίδα του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών: http://www.yme.gr/?getwhat=7&tid=21&aid=1415&id=

Ή του Ευρωκοινοβουλίου (στα Ελληνικά)
http://www.europarl.europa.eu/sides/getDoc.do?language=EL&type=IM-PRESS&reference=20061120STO00010&secondRef=0

Μπορείς να διαβάσεις και τα άρθρα από τις εφημερίδες:

Ελευθεροτυπία: http://www.enet.gr/online/online_text/c=112,dt=28.03.2006,id=28875240

Αθήνα 984: http://www.athina984.gr/node/8412

Ημερησία: http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=12333&subid=2&tag=9464&pubid=2205123

Καθημερινή: http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_ell_1_12/06/2008_273652

Προσαρμοσμένη αναζήτηση