27/5/09

Roundabout


Όσοι έχουν ταξιδέψει στην Ευρώπη θα έχουν παρατηρήσει μία σημαντική διαφορά: Εκεί προτεραιότητα έχει το αυτοκίνητο που κινείται εντός της πλατείας (του roundabout) και όχι αυτός που μπαίνει. Και είναι λογικό. Έτσι αποφεύγεται το μποτιλιάρισμα και περιορίζεται ο κίνδυνος να συμβεί ατύχημα. Στην Ελλάδα όμως ξέρουμε καλύτερα. Έχουμε δώσει προτεραιότητα στα οχήματα που εισέρχονται στην πλατεία (αυτό σημαίνει το μπλε στρογγυλό σήμα με τα βελάκια γύρω-γύρω), επειδή έρχονται από τα δεξιά, με αποτέλεσμα η διεκδίκηση της προτεραιότητας (λογική εναντίον κανόνα) να αποκτά ενδιαφέρον. Γιατί επελέγη αυτή η αναποδιά στη χώρα μας, άγνωστο. Παρήγορο πάντως είναι πως πολλοί δήμοι έχουν βάλει στις πλατείες τους STOP στους κάθετους δρόμους, προκειμένου να έχουν το ίδιο αποτέλεσμα με τον Ευρωπαϊκό κανόνα. Φυσικά, κανενός υπευθύνου δεν ιδρώνει το αυτάκι, διότι δεν σταματούν ποτέ στα STOP, αφού η αστυνομική συνοδεία τους, φροντίζει να τους ανοίγει το δρόμο.

7 σχόλια:

chimpi είπε...

Αυτό η παγκόσμια πατέντα και ελληνική πρωτοτυπία προέρχεται από τις εποχές που στην Ελλάδα κυκλοφορούσαν 5 αυτοκίνητα όλα κι όλα. Τότε λοιπόν, δεν χρειαζόταν και πολύ σκέψη. Ότι και να γινόταν δεν θα άλλαζε το αποτέλεσμα. Και μετά κληρονομήσαμε αυτή την τακτική μέχρι σήμερα.

sproura είπε...

Καταρχήν, εγώ βλέπω ότι σε όλη την ευρώπη γίνονται νέα roundabouts, κι εδώ καταργούμε και αυτά που έχουμε, προτιμώντας τις διασταυρώσεις με τα φανάρια. Αλλα όπως είπες κι εσύ, γιατί να νοιαστεί ο υπεύθυνος; Αφού ακόμα και ο Γενικός Γραμματέας του υπουργείου κυκλοφορεί με κρατικό αυτοκίνητο και συνοδεία που του ανοίγει το δρόμο. Πως θα σχηματίσει έτσι άποψη για το δρόμο;

sproura είπε...

Καμια φορά, οι το πανελ με τις διαφημίσεις της gookle βγαίνει πάνω στο κείμενο και χρειάζεται refresh για να μπει στη θέση του. Γιατί συμβαίνει αυτό;

Mike είπε...

Μόνο αμα ισχύσουν Ευρωπαϊκοί νόμοι και στην Ελλάδα θα βελτιωθούν (ίσως) αυτά. Ακόμα και σήμερα οι δρόμοι μας, η σήμανση, κτλ κτλ είναι τριτοκοσμικά και παρά την Ευρωπαϊκή υπόσταση της Ελλάδας, καμία βελτίωση δεν έχει γίνει. Άρα χρειάζεται αλλαγή εκ των έσω...

Mike είπε...

Μόνο αμα ισχύσουν Ευρωπαϊκοί νόμοι και στην Ελλάδα θα βελτιωθούν (ίσως) αυτά. Ακόμα και σήμερα οι δρόμοι μας, η σήμανση, κτλ κτλ είναι τριτοκοσμικά και παρά την Ευρωπαϊκή υπόσταση της Ελλάδας, καμία βελτίωση δεν έχει γίνει. Άρα χρειάζεται αλλαγή εκ των έσω...

Suchs είπε...

Άλλη μία παγκόσμια ελληνική πρωτοτυπία!

Ανώνυμος είπε...

ηλιθιοι δημαρχοι συνεχίζουν να παιρνουν πρωτοβουλίες θέτοντας σε κίμδυνο ανθρώπους και οχηματα. η δεξιά προτεραιότητα ειναι κατι που ακόμη και εδώ ειναι σχεδόν σε όλους τους οδηγούς γνωστό -οποτε αντιδρούν μηχανικά και δεν μπερδεύονται. Το να καθόμαστε να ψάχνουμε τα κρυμένα στοπ των ηλίθιων δημάρχων σε καθε πλατεία ή ομοίωμα πλατείας είναι δύσκολο. Απαιτείται αμεσα η νομοθετική κατάργηση της δεξιάς προτεραιότητας στις πλατείες παντού και όχι μεμονωμένα από τον καθε ηλίθιο δημαρχο.

Προσαρμοσμένη αναζήτηση