Ανάμεσα στις τόσες παγκόσμιες ημέρες, μία ημέρα το χρόνο είναι αφιερωμένη στο VW Beetle, το γνωστό σκαραβαίο, που έχει αλλάξει την ροή της αυτοκινητιστικής Ιστορίας. Σήμερα, 22 Ιουνίου είναι η μέρα του HERBIE, θυμάστε το σκαραβαίο από τις ταινίες του Ντίσνεϋ;
Το Volkswagen "Beetle" είναι γνωστό με διάφορα ονόματα σε διάφορες χώρες, συνήθως παραλλαγές της λέξης "σκαθάρι"-"σκαραβαίος" στην τοπική διάλεκτο. Ωστόσο, η ισχυρή προσωπικότητα του αυτοκινήτου έχει προκαλέσει και διάφορες άλλες ονομασίες, όπως "καμπούρης" στην Πολωνία, "Βάτραχος" στο Ιράκ, "ψύλλος" στο Μεξικό, φούσκα στη Φινλανδία και τη Νορβηγία, "χελώνα" στη Βολιβία, τη Βουλγαρία και την Τουρκία και "κατσαρίδα" στη Γουατεμάλα και τις Ονδούρες. Ο γνωστός σε όλους "σκαραβαίος" λοιπον είναι, αν όχι το πιο επιτυχημένο αυτοκίνητο, σίγουρα ανάμεσα στα πρώτα. Ξεκίνησε την παραγωγή του το 1938 και από τότε συνέχισε μέχρι πολύ πρόσφατα. Σε κάποιες χώρες μάλιστα συνέχισε μέχρι το 2003, το 1997 κυκλοφόρησε και το "New Beetle". Όμως, προτού γίνει μόδα και αποτελέσει διαχρονική αξία, ο Σκαραβαίος έκανε εφικτό το όνειρο της αυτοκίνησης για πολλές οικογένειες, και στις δυο πλευρές του Ατλαντικού, οι οποίες δεν είχαν την οικονομική δυνατότητα να αγοράσουν μεγαλύτερο όχημα. Παράλληλα, αποτέλεσε "δεύτερο αυτοκίνητο" για πολλές περισσότερες. Η ειρωνεία είναι ότι το αυτοκίνητο που έφερε επανάσταση και δημοκρατία, κατά μια έννοια, στην αυτοκίνηση, είχε αποτελέσει ιδέα και δεν θα μπορούσε να προχωρήσει σε μαζική παραγωγή χωρίς την αρωγή ενός δικτάτορα, του Αδόλφου Χίτλερ. Όλα ξεκίνησαν στα τέλη του καλοκαιριού του 1933, όταν ο Ferdinand Porsche βρέθηκε στο ξενοδοχείο Kaiserhof στο Βερολίνο για μια συνάντηση με τον δικτάτορα. Ο Πόρσε είχε εξαιρετική φήμη ως μηχανικός, έχοντας ήδη διατελέσει επικεφαλής στο τμήμα μηχανικών της Daimler-Benz. Ο Χίτλερ ανέλυσε στον Πόρσε τα σχέδιά του για ένα αυτοκίνητο. Θα έπρεπε να είναι μικρό, ίσως τεσσάρων θέσεων, με αξιόπιστη μηχανή, να καίει 40 μίλια ανά γαλόνι βενζίνης. Το 1933, ο Χίτλερ είχε περιγράψει ένα σύγχρονο Volkswagen! Έτσι ακριβώς το αποκαλούσε -το "αυτοκίνητο του λαού" στα γερμανικά - και ζήτησε να πωλείται σε ιδιαίτερα χαμηλή τιμή.
3 σχόλια:
Ίσως το καλύτερο αυτοκινητάκι στον κόσμο!!
Με το σκαραβαίο δεν ήταν που τα έχιε πάρει στο κρανίο και ο Χένρι Φορντ, γιατί τον είχε ξεπεράσει σε πωλήσεις;
Κι αναρωτιόμουν από που πήρε το όνομά της η Volkwagen (Volks Wagen = Λαϊκό Αυτοκίνητο)... Όχι τίποτε άλλο, αλλά γιατί κάποιο καβαλάνε τα touareg και καμαρώνουνε! Λαϊκάρες!
Δημοσίευση σχολίου