Εχθές ανακοίνωσε ο υπουργός Περιβάλλοντος (ναι υπάρχει και τέτοιο στην Ελλάδα) τα νέα μέτρα που αφορούν τα αυτοκίνητα. Αυτά είναι επιγραμματικά τα εξής: Ο γνωστός δακτύλιος της Αθήνας διευρύνεται, δηλαδή συνεχίζουν τα μονά-ζυγά, αλλά θα απαγορεύονται ολωσδιόλου κάποιες κατηγορίες, όπως τα μεγάλα SUV. Αυτό φυσικά, μέχρι να βγουν οι άδειες ελεύθερης πρόσβασης για το κάθε SUV.
Επίσης, τα τέλη κυκλοφορίας των αυτοκινήτων θα ορίζονται ανάλογα με τις εκπομπές ρύπων τους. Κι εδώ, κάποια κατεργαριά θα σκεφτεί η κυβέρνηση για να την πληρώσουν όλοι. Υπενθυμίζω ότι πέρυσι δεν ανέβηκαν τα τέλη κυκλοφορίας, απλώς το υπουργείο άλλαξε τα όρια κυβισμού ώστε να ανέβουν όλα τα αυτοκίνητα αυτόματα μία κατηγορία!
Οριστικά και αμετάκλητα απαγορεύεται η κίνηση των πετρελαιοκίνητων οχημάτων σε Αθήνα – Θεσσαλονίκη, γιατί ο υπουργός ξέρει καλύτερα ότι τα diesel οχήματα ρυπαίνουν περισσότερο, κι ας λένε τόσοι και τόσοι ότι αυτό δεν ισχύει.
Αυτό είναι κυβέρνηση με έργο, με το ‘ε’ κεφαλαίο!
6 σχόλια:
Όταν α. τα καινούργια Turbodiesel εκπληρώνουν με άνεση τις προδιαγραφές ρύπων φάσης ΙV που τα βενζινοκίνητα καταλυτικά που ήδη κυκλοφορούν δεν καταφέρνουν ούτε στο όνειρό τους, β. καίνε το μισό καύσιμο βοηθώντας έτσι την ενεργειακή αυτονομία της χώρας, γ. τα επιτρέπουν οι αυστηροί και πολύ οικολόγοι γερμανοί, γάλλοι, σουηδοί και γενικά όλες οι χώρες της ΕΕ δ. αγοράζονται κατά 40-50% στο σύνολο των καινούργιων αυτοκινήτων και σχεδόν κατά 100% σε βαρύτερα οχήματα π.χ. μεγαλύτερα MPV, 4x4 κλπ. ...τότε ένα μόνον έχω να πω: ντροπή στην κυβέρνηση που τα απαγορεύει στο όνομα άγνωστων συμφερόντων, ντροπή στην αντιπολίτευση που αγνοεί το θέμα.
Όσο για τη μόλυνση της ατμόσφαιρας αρκεί να είσαι πίσω από ένα φορτηγό για να δεις τι σημαίνει σωματίδιο αιθάλης και να φας στα πνευμόνια σου ότι δεν έρχεται από 10.000 καταλυτικά και σύγχρονα diesel.
H υποκρισία περισσεύει.
Η κυβέρνηση εξετάζει θετικά το ενδεχόμενο πετρελαιοκίνησης στα Ι.Χ., σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, δήλωσε σε συνέντευξή του στην εφημερίδα «Ελευθεροτυπία» ο υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών, Γιώργος Αλογοσκούφης (4 Ιούν. 2004)
Δεν ρίχνεις μια ματιά και στην έρευνα των 4Τροχών εδώ (http://www.4troxoi.gr/news/images/media/1088686896.pdf) (κατεβάστε το και οι υπόλοιποι, αξίζει); Ο αντίλογος της Greenpeace που παραθέτεις και υπάρχει ολόκληρος εδώ (http://www.greenpeace.gr/library/other/GP Diesel Report 2004.pdf) (ναί, το διάβασα όλο...) προσπαθεί να πείσει ότι ο πετρελαιοκινητήρας ρυπαίνει περισσότερο για να προωθήσει τα τελικά (σωστά) συμπεράσματα - προτάσεις:
1. Μείωση των διανυόμενων επιβατοχιλιομέτρων με παράλληλη βελτίωση και ανάπτυξη των μέσων μαζικής μεταφοράς.
2. Βελτίωση της αποδοτικότητας των οχημάτων (με αλλαγές στο σχεδιασμό των κινητήρων και των αμαξωμάτων) ώστε να μειωθεί η κατανάλωση καυσίμου και η ρύπανση.
3. Στροφή σε εναλλακτικά καθαρότερα καύσιμα (π.χ. βιοκαύσιμα), με προτεραιότητα στην υιοθέτηση τέτοιων καυσίμων σε ειδικούς και ιδιαίτερα επιβαρυντικούς για το περιβάλλον στόλους οχημάτων (ταξί, λεωφορεία, απορριμματοφόρα, οχήματα δημοσίων υπηρεσιών).
Πιστεύω ότι οι ευρωπαϊκές χώρες που έχουν επιτρέψει το diesel (με αυστηρά όρια στην ποιότητα πετρελαίου και στους εκπεμπόμενους ρύπους) δεν το έχουν κάνει στο βωμό του χρήματος. Το έχουν επιτρέψει γιατί δεν πιστεύουν ότι ρυπαίνει παραπάνω από τον βενζινοκινητήρα.
Από την ιστοσελίδα του Νίκου Δήμου (που έχεις και στα Link σου) με τίτλο "Τι θα γίνει κύριε Σουφλιά;"
http://dimoutech.blogspot.com/2007/12/blog-post_05.html
Να προτείνω κι εγώ ένα λινκ:
EARTHSOS
Τα νέας γενιάς καύσιμα δείχνουν το δρόμο για τον περιορισμό των επικίνδυνων ρύπων
http://earthsos.blogspot.com/2007/04/blog-post_21.html
Να γράψεις για το βιοντίζελ και τα εναλλακτικά καύσιμα. Επίσης αν γράψεις για τα υβριδικά αυτοκίνητα, να γράψεις και για το θέμα της ανακύκλωσης των μπαταριών τους που είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα...
Δημοσίευση σχολίου