23/3/09

20.000 Φανάρια


Το διαπιστώνουμε όλοι μας καθημερινά. Σε πολλούς δρόμους της Αθήνας οι σηματοδότες επιβαρύνουν αντί να διευκολύνουν την κυκλοφορία. Το πρόβλημα είναι τόσο ο αριθμός τους, όσο και το ότι δεν είναι σωστά ρυθμισμένα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, το «πράσινο κύμα», το οποίο ακούμε αλλά ποτέ δεν το βλέπουμε, ιδιαίτερα στο κέντρο της Αθήνας, εκτός αν τύχει να κατεβαίνουν υπουργοί για τη Βουλή. Σύμφωνα με το ΥΠΕΧΩΔΕ, στο Λεκανοπέδιο λειτουργούν σήμερα 1.800 κόμβοι με φωτεινούς σηματοδότες, γεγονός που σημαίνει 4 ως 30 φανάρια σε κάθε κόμβο, χωρίς να περιλαμβάνονται σε αυτά τα φανάρια των πεζών. Οι συγκοινωνιολόγοι του υπουργείου υπολογίζουν ότι υπάρχουν περισσότερα από 20.000 φανάρια για τα οχήματα στην ευρύτερη περιοχή της πρωτεύουσας.

Όλα αυτά ρυθμίζονται από 1.630 ρυθμιστές, εκ των οποίων οι 850 ελέγχονται από το κέντρο διαχείρισης κυκλοφορίας με ηλεκτρονικό υπολογιστή και έχουν τηλεματική παρακολούθηση. Ωστόσο, πολλοί και βασικοί δρόμοι δεν ελέγχονται από τον κεντρικό ηλεκτρονικό υπολογιστή και αυτός είναι ίσως ο κύριος λόγος για τον οποίο επικρατεί σε αυτούς κυκλοφοριακό κομφούζιο και ουρές χιλιομέτρων στις ώρες αιχμής.

Όπως παραδέχονται συγκοινωνιολόγοι του ΥΠΕΧΩΔΕ, οι λεωφόροι Βάρης- Κορωπίου και Μαραθώνος που εντάχθηκαν στα ολυμπιακά έργα, έχουν περισσότερους φωτεινούς σηματοδότες από όσους χρειάζονται για την ομαλή κυκλοφορία. Τοποθετήθηκαν για λόγους εθνικής ασφάλειας, καθώς οι αρμόδιοι ήθελαν να ελέγχεται ευκολότερα η κίνηση των οχημάτων σε περίπτωση τρομοκρατικού χτυπήματος κατά τη διάρκεια των Αγώνων του 2004. Οι Ολυμπιακοί τέλειωσαν, αλλά τα φανάρια έμειναν.

7 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Xa! Baris-mayroy-xalioy na les kalytera. Einai dynaton o dromos poy syndeei tin grigori Attiki odo me ta Notia Proasteia na einai pio argos apo ton aniforo toy karea? Bgaineis apo to orio twn 120 xlm kai mpaneis se dromo me orio 50!! Kai opws eipes exei kathe 200 m fanari. Les kai einai i Patisiwn tin exoyn kanei. Thes 20 lepta apo tin ekklisia tis Baris mexri tin eisodo tis Attikis. To de kalokairi mporei na se parei kai 1 wra apo tin Attiki na ftaseis sti Sxoli Eyelpidwn
An de, prostheseis kai toys "eksypnoys" poy xrisimopoioyn toys paradromoys (poy kanonika exoyn orio 30) kai pane me 150 gia na "bgoyn" mprosta ftiaxneis ena poly wraio...xali.
Telos an to syndiazeis kai me to arthro soy peri plyntiriwn aytokinitwn (dromos me aiwnia mpixla) symperainome oti otan ws argrotikos dromos itan kalytera. :-(

tank είπε...

Όπως και τα συστήματα ασφαλείας που είδα το Σαββατοκύριακο στις ειδήσεις. Τα φτιάξαμε για τους Ολυμπιακούς Αγώνες, τα χρυσοπληρώσαμε και τώρα τα έχουμε και κάθονται.

ΑΥΤΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΥ ΟΙ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ ΘΑ ΒΕΛΤΙΩΝΑΝ ΤΟ ΒΙΟΤΙΚΟ ΜΑΣ ΕΠΙΠΕΔΟ ΚΑΙ ΜΕΤΑ;

ακατονόμαστος είπε...

Ποιός ισχυρίζεται ότι τα φανάρια μπαίνουν για να διευκολύνουν την κυκλοφορία; Ακόμη δεν έγινε κατανοητό ότι ΠΟΤΕ δεν τοποθετήθηκαν φανάρια για να διευκολυνθεί η κυκλοφορία; Τα φανάρια τοποθετούνται για ΑΣΦΑΛΗ κυκλοφορία ΟΧΙ για ταχύτερη. Επειδή είμαστε πολλοί στους δρόμους, πρέπει να διασφαλιστεί η ασφαλής μετακίνηση ΠΡΩΤΑ από ΟΛΑ και μετά η ταχύτερη μετακίνηση. Τόσο απλά.

Ανώνυμος είπε...

Den blepw pws eksasfalizete i asfaleia twn odigwn otan frenareis tin kinisi kathe 200 metra dimioyrgontas ekneyrismenoys odigoys kai dineis trofi se anoitoys na kanoyn parakindineymenes kiniseis.
Ase tin katanalwsi, ase to kaysaerio, poses fores exoyn ginei ta aisxi kai "kala" gia to kalo mas. Pare paradeigma to mpaxalo poy dimioyrgisan oi "eidikoi" sto trigwno Mesogeiwn-Mixalakopoyloy-Aleksandras. Ayto twra einai asfales?

erou είπε...

Κατά μία έννοια, ναι, τα φανάρια τοποθετούνται για ασφάλεια. Όχι όμως τη δική σας και τη δική μου: Αλλά για την ασφάλεια υψηλών προσώπων, ώστε όταν μετακινούνται να ελέγχεται η κυκλοφορία γύρω τους. Αυτός ήταν ο λόγος της τοποθέτησης τόσων φαναριών σε δρόμους όπως η Βάρης - Κορωπίου, σε διασταυρώσεις με χωματόδρομους, χωράφια, αυλές και ρυάκια. Είχαν μπει επίτηδες φανάρια για να κλείνουν την κυκλοφορία, πίσω από τις αυτοκινητοπομπές των επισήμων ή να σταματούν την κίνηση στις κάθετες οδούς. Τόσο καλά.

Scandal είπε...

Είναι λογικό: Τα φανάρια αγοράζονται στο μεγαλύτερο ποσοστό τους από την εταιρία SIEMENS (αποκλειστικά σε Αθήνα - Θεσσαλονίκη). Προφανώς κάποιοι βγάζουν το χαρτζηλίκι τους από τις πωλήσεις των φαναριών στο Ελληνικό Δημόσιο, οπότε δεν διστάζουν να βάλουν φανάρια ακόμα και στους πεζόδρομους. Στην Ελλάδα ζούμε, αυτά είναι κοινη πρακτική.

Ανώνυμος είπε...

Μου κάνει εντύπωση πως ενώ τα φανάρια θεωρητικά ελέγχονται κεντρικά, ακόμα υπάρχουν μποτιλιαρίσματα και χρειάζεται η φυσική παρουσία ενός τροχονόμου στη διασταύρωση για να λύσει το πρόβλημα. Υποτίθεται ότι η αυτοματοποίηση ήρθε για αυτο ακριβώς το λόγο: Για να μη χρειάζεται να στέκεται ο Τροχονόμος στη μέση του δρόμου και να κουνάει τα χέρια του, αλλά το πράσινο και το κόκκινο να το ρυθμίζει κάποιος με ένα κουμπί στο κέντρο ελέγχου.

Προσαρμοσμένη αναζήτηση