26/3/09

Shared Space

Κυκλοφοριακή αναρχία, με την καλή έννοια όμως. Πολλές ευρωπαϊκές χώρες έχουν τολμήσει να κάνουν ένα βήμα προς την κυκλοφοριακή αναρχία στην προσπάθειά τους να αντιμετωπίσουν το κυκλοφοριακό χάος. Έχουν αποκομίσει, μάλιστα, πολλά οφέλη στον τομέα της οδικής ασφάλειας και της ομαλής κυκλοφορίας των οχημάτων, καταργώντας φανάρια και σήματα και δίνοντας απόλυτη προτεραιότητα στους πεζούς κατ΄ αρχάς και στα οχήματα που έρχονται από δεξιά κατά δεύτερο λόγο.

Πρόκειται για το σύστημα Shared Space, το οποίο εμπνεύστηκε ο Ολλανδός συγκοινωνιολόγος Χανς Μόντερμαν, ήδη από τη δεκαετία του ΄80 και έγινε πράξη ως πιλοτικό επιδοτούμενο πρόγραμμα της Ευρωπαϊκής Ένωσης το 2004 σε επτά ευρωπαϊκές πόλεις. (Ίπσγουιτς- Βρετανία, Έτζμπι- Δανία, Μπόμτε- Έτενχάιμ- Γερμανία, Οστάνδη- Βέλγιο, Μακίνγκα- Ντράχτεν Ολλανδία). Το παράδειγμά τους, ωστόσο, ακολούθησαν εν μέρει και οι δήμαρχοι μεγαλουπόλεων όπως το Λονδίνο και το Μπράιτον, χωρίς να ζητήσουν καν χρήματα από την Ένωση. Χρειάζεται να συνταχθεί ειδική μελέτη, να υπάρξει πλήρης συμμόρφωση των οδηγών στους κανόνες κυκλοφορίας και ασφαλώς κατάλληλη ενημέρωση. Σήμερα θα μπορούσε να γίνει μία περιορισμένη εφαρμογή σε οδούς και κόμβους μικρής κυκλοφορίας και ειδικής μορφής, όπως είναι οι κυκλικοί κόμβοι, και μόνο σε περιόδους μειωμένης κυκλοφορίας. Άλλα μέτρα που θα μπορούσαν να έχουν και στη χώρα μας ευνοϊκά αποτελέσματα είναι η μείωση της συχνότητας διασταυρώσεων αρτηριών με τοπικές οδούς, η απαγόρευση των αριστερών στροφών και η δυνατότητα στροφής δεξιά χωρίς φωτεινό σηματοδότη.

5 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Φίλε, μην ξεχνάς πως το συντριπτικά μεγαλύτερο ποσοστό των φαναριών στην Ελλάδα, το προμηθεύει στο Ελληνικό Δημόσιο η εταιρία SIEMENS. Ελληνικό Δημόσιο και εταιρία SIEMENS... δεν ξέρω, δεν θυμάμαι... Νομίζω ότι υπήρχαν κάτι σκάνδαλα σχετικά με προμήθειες...

Ας μην κοροϊδευόμαστε. Ο λόγος που έχουν γεμίσει όλες οι πόλεις με φανάρια είναι προφανής: Κάποιος πρέπει να ξεφορτωθεί το στοκ του και μάλιστα σε πολύ καλές τιμές.

Ανώνυμος είπε...

Επισημαίνω: Ευρωπαϊκές χώρες... σε ευρωπαϊκές πόλεις... ο Ολλανδός... οι δήμαρχοι του Λονδίνου...Δηλαδή έχουν να κάνουν με πολίτες που οδηγούν και ΔΕΝ έχουν ΚΑΜΜΙΑ σχέση με την αντίληψη των ντόπιων "οδηγών". Ο νοών νοήτω

Ανώνυμος είπε...

...πολλά οφέλη στον τομέα της οδικής ασφάλειας και της ομαλής κυκλοφορίας των οχημάτων, καταργώντας φανάρια και σήματα και δίνοντας απόλυτη προτεραιότητα στους πεζούς κατ΄ αρχάς...
...να υπάρξει πλήρης συμμόρφωση των οδηγών στους κανόνες κυκλοφορίας
Σήμερα θα μπορούσε να γίνει μία περιορισμένη εφαρμογή σε οδούς και κόμβους μικρής κυκλοφορίας...
Δεν το πιστεύω με τους Έλληνες οδηγούς να είναι εφικτό ένα τέτοιο σχέδιο.

Ανώνυμος είπε...

Και οι διάφοροι παρατρεχάμενοι από που θα βγάλουν το ψωμάκι τους; Αν καταργηθούν τα φανάρια και τα σήματα, από που θα βγουν οι μίζες των διαφόρων "...όπουλων" της κάθε κυβέρνησης; Άρα δεν είναι θέμα μόνο των οδηγών και πως θα το δεχτούν, αλλά και θέμα της ίδιας της Πολιτείας να προετοιμάσει το έδαφος ώστε να το εφαρμόσει, Άλλωστε μην ξεχνάμε πως οι Έλληνες οδηγοί, συμπεριφέρονται πολύ καλύτερα στο εξωτερικό, επειδή ακριβώς το σύστημα είναι τέτοιο και το σέβονται. Εδώ τι ακριβώς να σεβαστέι κανείς;

Ανώνυμος είπε...

Εδώ πρώτα από όλα δεν υπάρχει αυτοσεβασμός, επομένως τι συζητάμε;

Προσαρμοσμένη αναζήτηση