Στην Ελλάδα, σύμφωνα με πηγές του ίδιου του ΥΠΕΧΩΔΕ, οι δήμαρχοι επιμένουν σε περισσότερα φανάρια και σήματα από τα ήδη υπάρχοντα. Πολλές φορές οι υπεύθυνοι συγκοινωνιολόγοι δεν τολμούν να καταργήσουν κάποιον φωτεινό σηματοδότη για να μη βρεθούν αντιμέτωποι με ατέρμονες δικαστικές διαμάχες και λαϊκές διαδηλώσεις. Η τακτική που ακολουθούν συνήθως είναι αυτή του «χαλασμένου φαναριού». Χαλάει το φανάρι για ένα διάστημα και αν δεν έχουν αντιδράσεις, επιμηκύνουν το διάστημα αποκατάστασης μέχρι να μπορέσουν να το... ξηλώσουν. Ωστόσο, η επίσημη εκδοχή του υπουργείου είναι ότι η αναστολή λειτουργίας ή η κατάργηση της φωτεινής σηματοδότησης είναι εφικτή, αν και για τη λήψη τέτοιας απόφασης σημαντική είναι η συμμετοχή και η άποψη της Τροχαίας και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Σύμφωνα με τη Δημόσια Υπηρεσία Μελετών Έργων Οδοποιίας, οι ΟΤΑ και άλλοι φορείς, όπως εξωραϊστικοί σύλλογοι και απλοί πολίτες, πιέζουν κατά κανόνα για εγκατάσταση φωτεινής σηματοδότησης και όχι για κατάργηση. Η υπηρεσία διερευνά τα αιτήματα και με βάση τη διεθνή βιβλιογραφία προχωρά σε ελάχιστες περιπτώσεις σε αναστολή ή κατάργηση φαναριών.
9 σχόλια:
Στην ουσία της πολιτικής, η τοπική αυτοδιοίκηση παίζει το παιχνίδι πολύ σωστά: "Φανάρια θέλετε; Φανάρια θα σας γεμίσουμε. Έτσι, για να είστε ασφαλείς!". Ενώ και οι ίδιοι ξέρουν το κακό που προξενούν τελικά. Αλλά μέχρι να έρθει η κατάσταση στο απροχώρητο, αυτοί θα έχουν κάνει τη "μπάζα" τους και θα έχουν εξαφανιστεί. Και ας λύσει ο επόμενος το πρόβλημα. Μήπως τόσα χρόνια το ίδιο δεν γίνεται; Καινούργιο φαινόμενο είναι;
Μια μικρή διόρθωση: Δεν είναι οι απλοί πολίτες που πιέζουν, γιατί και οι απλοί πολίτες δεν θέλουν κυκλοφοριακό χάος στην πόλη τους. Ούτε να αυξάνουν τους χρόνους που κινούνται με το αυτοκίνητο. Αυτό είναι αποτέλεσμα συνδέσμων, συλλόγων και σωματείων που πολλές φορές κάνουν κακό τελικά στην πόλη τους, αλλά το πασρουσιάζουν σαν έργο. Αν πει ο δήμαρχος να βάλει φανάρια, ο σύλλογος θα διαδηλώσει κατά. Αν πει ο δήμαρχος όχι στα φανάρια, ο σύλλογος θα ξεσηκωθεί και πάλι για την ασφάλεια των πολιτών. Στη Νέα Σμύρνη έχετε υπόψη σας τι γίνεται;
Γιατί, με τον Κακλάμάνη τι έγινε; Τόσα χρόνια όλοι διαμαρτύρονταν και ζητούσαν υπόγεια πάρκινγκ και όταν πήγε να το κάνει, βγήκαν "οι πολίτες" στο δρόμο και έκαναν επανάσταση!! Τι λογική έχει αυτό; Τους είπαν ότι θα γίνει καλύτερο το πάρκο τους και θα έχει και υπόγειο γκαράζ και πάλι βρέθηκαν κάποιοι που βγήκαν να παίξουν ξύλο με τα ΜΑΤ, δήθεν για το καλό των συμπολιτών τους. Και μετά αναζητούσαν τις κάμερες, να δούνε αν τους τράβηξαν καλά πλάνα που θα βοηθήσουν την πολιτική τους καριέρα.
Και παρόλα αυτά πολύ κοσμάκης το έχαψε το παραμύθι της "φασαρίας". Κυκλοφόρησαν και με email "σατυρυστικές" εικόνες με τον κακλαμάνη που πάει να τους φάει τα δέντρα!!! Τόσο πρόβατα είναι ο κόσμος!
Το θέμα με τα φανάρια είναι πολύ μεγαλύτερο. Έχουμε στην περιοχή μου ένα φανάρι που είναι κακώς ρυθμιζμένο με αποτέλεσμα να διαρκεί ελάχιστα και να μαζεύεται μεγάλη ουρά. Το αποτέλεσμα είναι ότι συνέχεια το παραβιάζουν, αναγκαστικά, και γίνονται συνεχώς τρακαρίσματα. Αν τύχει μία ημέρα να μη δουλεύει (πάντα το παθαίνει με τη βροχή), τότε η κυκλοφορία είναι ομαλότατη. Ούτε τρακάρισμα, ούτε μποτιλιάρισμα.
Πολύ γραφειοκρατία όμως. Πάρα πολύ. Θα ρκούσε να υπήρχε ένας (ΈΝΑΣ) φορέας, που υπεύθυνα θα αποφάσιζε που πρέπει να υπάρχει φανάρι και πως να είναι ρυθμισμέννο. Δεν είναι δουλειά των πολιτών, ούτε των συλλόγων να ξέρουν που πρέπει να υπάρχει φανάρι και που όχι. Θα μπορούσαν να εντοπίζουν το τυχόν ΠΡΟΒΛΗΜΑ, αλλά όχι τη λύση. Το πρόβλημα είναι "κινδυνεύουν τα παιδιά που πάνε στο σχολείο". Η λύση μπορεί να είναι άλλη, υπόγεια ή υπέργεια διάβαση, σχολικός τροχονόμος, ή ότι άλλο. Από που και ως που ο εξωραιστικός σύλλογος αποφασίζει αν πρέπει ο δρόμος να έχει φανάρι δηλαδή;
Είναι γνωστό ότι οι δήμαρχοι καταστρέφουν τις ίδιες τις πόλεις τους, προκειμένου να βγάλουν λεφτά ή ψήφους (για να βγαλουν λεφτα μετα). Με απλή λογική και μόνο καταλαβαίνει κανείς πόσα πράγματα μπορούσαν να έχουν γίνει εύκολα και χωρίς κόστος, που θα βελτίωναν τη ζωή των πολιτών. Εγώ μένω στον Άλιμο και τα αυτοκίνητα έχουν δημιουργήσει τεράστιο πρόβλημα. Αυτό θα μπορούσε να λυθεί εύκολα αν ο δήμαρχος το ήθελε, αλλά θα χαλάσουν συμφέροντα, οπότε όλα μένουν ως έχουν.
Έτσι... όπως τα λες aBlogger θα έλεγα επίσης και ο καθένας μας, που επειδή δεν έχει υπομονή ή βιάζεται τόσο πολύ, που απαφασίζει κατά βούληση και όποιον πάρει ο Χάρος.
Όπως είπα και παραπάνω, για να μην αναρωτιέστε, τα φανάρια αγοράζονται από το ελληνικό δημόσιο, από την εταιρία SIEMENS (αν θυμάστε, αυτή με τα σκάνδαλα). Ναι, από αυτή την εταιρία αγοράζονται οι φωτεινοί σηματοδότες και η τεχνική τους υποστήριξη και μάλιστα σε τιμές πολύ πολύ ελκυστικές (για τη SIEMENS). Και επειδή προφανώς κάποιοι βγάζουν τη μίζα τους και σε αυτή την περίπτωση, δεν διστάζουν να γεμίσουν όλη την Ελλάδα με φανάρια. Και μετά, όπως λές, αν δεν χρειάζονται, απλώς τα αφήνουμε σβηστά. Τα αγοράσαμε πάντως και η μίζα έπεσε.
Τα φανάρια ΔΕΝ είναι πάντα η λύση.
ΟΣΟ λιγότερα (φίλοι μου υπάρχουν και οι κυκλικοί κόμβοι ΑΥΣΤΡΙΑ) τόσο το καλύτερο.
Και επίσης τους συγκοινωνιολόγους γιατί τους μορφώσαμε;
Δημοσίευση σχολίου