20/3/09

Υπερπροστασία


Το είχαμε παρατηρήσει και το είχαμε επισημάνει εδώ και αρκετό καιρό: Όταν τα φανάρια δεν λειτουργούν, η κυκλοφοριακή συμφόρηση είναι σημαντικά μικρότερη, έως και εξαφανίζεται. Η κίνηση στους δρόμους έχει το χαρακτηριστικό να αυτορυθμίζεται, χωρίς να ρίχνει τους ρυθμούς κίνησης σε κανένα ρεύμα. Το άκουσα στο ραδιόφωνο το πρωί και ομολογουμένως μου έκανε μεγάλη εντύπωση, το ότι, σε μελέτη που έγινε για την Ευρωπαϊκή Ένωση, αποδείχτηκε ότι τελικά, όχι μόνο είναι πιο γρήγορη η κίνηση, αλλά και πιο ασφαλής. Μείωση μέχρι και 40% στα τροχαία μπορεί να φέρει η απομάκρυνση της υπερβολικής σήμανσης και των φαναριών, επειδή, σύμφωνα με την έρευνα, οι οδηγοί είναι πιο προσεκτικοί και εμπιστεύονται μόνο τις αισθήσεις τους. Σχετικό πείραμα μάλιστα έγινε και σε πόλη της Αγγλίας, με θαυμάσια αποτελέσματα. Έτσι λοιπόν η έρευνα καταδεικνύει ότι τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά, όσο τα αντιμετωπίζουμε στην Ελλάδα: Το να γεμίζεις τους δρόμους με άχρηστα σήματα και φανάρια, όχι μόνο επιβαρύνεις το κυκλοφοριακό, αλλά κάνεις τους δρόμους ακόμα πιο επικίνδυνους από ότι είναι.

3 σχόλια:

Svelon είπε...

Αυτό έλα να το πεις στο Ηράκλειο της Κρήτης, όπου τα φανάρια δεν λειτουργούν σχεδόν ποτέ.
Πράγματι, η κίνηση είναι εμφανώς λιγότερη, αλλά το άγχος που σου δημιουργεί κάθε διασταύρωση είναι απερίγραπτο. Επίσης δεν έχουν όλοι οι οδηγοί εξίσου καλά ένστικτα ώστε να μπορούν να αντιμετωπίσουν τις καταστάσεις που αναλαμβάνει το φανάρι να ρυθμίσει γι' αυτούς..

Ανώνυμος είπε...

Κι εγώ μπορώ να πω και στο ραδιόφωνο και στην τηλεόραση και στις εφημερίδες ότι γνώρισα προσωπικά τον Ταρζάν τη σημαίνει αυτό; Ισχύει; Αυτό που θέλω να πώ είναι ότι οι ειδικοί ΜΟΝΟ μπορούν να βγάλουν ασφαλή συμπεράσματα και ΟΧΙ ο κάθε ταραμάς άσχετος που θέλει να εντυπωσιάσει.

tank είπε...

Δες το σημερινό ποστ (της Δευτέρας 23 Μαρτίου) και θα δεις ότι δεν είναι αερολογία κάποιου δημοσιογράφου τελικά. Άλλωστε ο δημοσιογράφος απλώς τη διαπίστωση έκανε για κάτι που βλέπουμε γύρω μας καθημερινά.

Προσαρμοσμένη αναζήτηση