Τα αυτοκίνητα με υβριδικούς κινητήρες έχουν γίνει σημαία των δήθεν οικολογικών μετακινήσεων και προβάλλονται σαν τα αυτοκίνητα που θα έπρεπε να οδηγούμε όλοι, επειδή προστατεύουν τον πλανήτη. Πολλή διαφήμιση και επίσης πολλή υποστήριξη από το κράτος, με ειδικά προνόμια, χωρίς τέλη ταξινόμησης και τέλη κυκλοφορίας και ελεύθερη πρόσβαση στο δακτύλιο. Σήμερα κυκλοφορούν πέντε υβριδικά μοντέλα: το Toyota Prius, το Honda Civic IMA και τα Lexus RX400h, GS450h και LS600h. Τα υβριδικά της Lexus έχουν ρύπους 181, 192 και 219 γρ/χλμ αντίστοιχα. Αυτά τα νούμερα, όπως και η αντίστοιχη κατανάλωση καυσίμου, είναι ασύλληπτα ψηλά, σε σχέση με τα κανονικά αυτοκίνητα.
Τότε γιατί ένα RX400h θεωρείται πιο «οικολογικό» από ένα Toyota Aygo που παράγει λιγότερους ρύπους; Ή ακόμα, αν το Honda Civic ΙΜΑ εξαιρείται από τέλη κυκλοφορίας και δακτύλιο, γιατί να μην εξαιρείται και το Aygo που έχει ίδιους ακριβώς ρύπους; Και με την ίδια λογική, γιατί να μην εξαιρούνται όλα τα μοντέλα που έχουν ίδιους ή χαμηλότερους ρύπους από τα υβριδικά της Lexus; Μάλιστα, σχεδόν το 80% των αυτοκινήτων που πωλούνται στην Ελλάδα έχουν ρύπους χαμηλότερους από τα υβριδικά, δήθεν φιλικά στο περιβάλλον μοντέλα της Lexus. Τα οποία προφανώς παράγονται όχι λόγω κοινωνικής ευαισθησίας, αλλά μάλλον για λόγους μόδας και ζήτησης. Γιατί λοιπόν δεν εξαιρούνται τα αυτοκίνητα με βάση τους παραγόμενους ρύπους; Μήπως η εξαίρεση αυτή και η ειδική μεταχείριση δεν έχει να κάνει με τους πραγματικούς ρύπους, αλλά με κάτι άλλο;
Τότε γιατί ένα RX400h θεωρείται πιο «οικολογικό» από ένα Toyota Aygo που παράγει λιγότερους ρύπους; Ή ακόμα, αν το Honda Civic ΙΜΑ εξαιρείται από τέλη κυκλοφορίας και δακτύλιο, γιατί να μην εξαιρείται και το Aygo που έχει ίδιους ακριβώς ρύπους; Και με την ίδια λογική, γιατί να μην εξαιρούνται όλα τα μοντέλα που έχουν ίδιους ή χαμηλότερους ρύπους από τα υβριδικά της Lexus; Μάλιστα, σχεδόν το 80% των αυτοκινήτων που πωλούνται στην Ελλάδα έχουν ρύπους χαμηλότερους από τα υβριδικά, δήθεν φιλικά στο περιβάλλον μοντέλα της Lexus. Τα οποία προφανώς παράγονται όχι λόγω κοινωνικής ευαισθησίας, αλλά μάλλον για λόγους μόδας και ζήτησης. Γιατί λοιπόν δεν εξαιρούνται τα αυτοκίνητα με βάση τους παραγόμενους ρύπους; Μήπως η εξαίρεση αυτή και η ειδική μεταχείριση δεν έχει να κάνει με τους πραγματικούς ρύπους, αλλά με κάτι άλλο;
6 σχόλια:
Ε μα πεστα πια γιατί θα τρελαθούμε! Το LEXUS είναι κοροιδία σκέτη. Δεν επιτρέπεται υβριδικό αυτοκίνητο να έχει κατανάλωση πάνω από 12 λίτρα στα 100 χλμ. Δηλαδή, έλεος! που ζούμε; στην Αμερική; Τώρα πια βλέπεις BMW των 300 ίππων και έχουν κατανάλωση 9 λίτρα !!! Και έρχεται η LEXUS να μας πουλήσει οικολογία; Ουστ!!!
Καταρχήν είναι λάθος όλο το conceot ενός ατυτοκινήτου τύπου Lexus. Γιατί δηλαδή δεν σου κάνει το Smart/Aygo/107/C1 κλπ ?
Η σύγκριση είναι ανάμεσα σε ίδια αυτοκίνητα, ίδιας κατηγορίας. Όταν τα Jeep καταναλώνουν πάνω από 20 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα, νομίζω ότι τα 12 της Lexus είναι σημαντικό επίτευγμα. Πάντως Jeep και Lexus συναγωνίζονται και σε ασχήμια και σε κατανάλωση καυσίμου!
Αυτό για τις BMW δεν το ήξερα, αν είναι έτσι, τότε πράγματι αυτό είναι σημαντικό.
Το νέο μοντέλο της BMW sDrive35i εξοπλίζεται με τον 3λιτρο των δύο τούρμπο και των 306 ίππων που ξεχωρίζει για τον άμεσο ψεκασμό καυσίμου. Εδώ η ροπή φτάνει τα 400 Nm, το 0-100 περιορίζεται στα 5,2 δλ. και η μέση κατανάλωση δεν ξεπερνά τα 9,4 λ./100 χλμ.
306 άλογα -> 9,4 λ στα 100 Χμ
Πως σας φαίνεται; Και δεν είναι καν υβριδικό...
Αυτό που γράφεις μου φαίνεται λίγο υπερβολικό. Είσαι σίγουρος; 300 άλογα με 9,4 μόνο;
Στο autotriti.gr, συγκεκριμένα:
http://www.autotriti.gr/data/news/preview_news/91589.asp
...στο άρθρο που αναφέρεται στη νέα Ζ4, θα βρείτε τα στοιχεία των κινητήρων. Πάντως, με τους κινητήρες efficient dynamics, αυτά τα νούμερα δεν είναι απίθανα.
Δημοσίευση σχολίου