7/9/08

Λογική και Πειθώ

Ε λοιπόν, όσοι χρησιμοποιούσαν σαν επιχείρημα τον τίτλο τους ή τα χρόνια "προϋπηρεσίας" τους, ποτέ δεν με έπειθαν. Ίσως γιατί κι εγώ ο ίδιος ποτέ δεν τα χρησιμοποίησα ως επιχειρήματα στη δουλειά μου. Φανταστείτε να πηγαίνατε στο συνεργείο και να σας έλεγε ο μηχανικός ότι θέλει άλλαγμα το Χ εξάρτημα του αυτοκινήτου και αν ρωτούσατε γιατί, να σας απαντούσε επειδή είναι διπλωματούχος μηχανικός και κάνει αυτή τη δουλειά 30 χρόνια. Εμένα τέτοιου είδους απαντήσεις δεν μου αρκούν. Ειδικά από μηχανικούς που οφείλουν να είναι συγκεκριμένοι και να γνωρίζουν και το πρόβλημα και τη λύση, όταν ακούω τέτοια επιχειρηματολογία, κάτι δεν μου πάει καλά. Ο άνθρωπος που ξέρει, πρέπει να είναι σε θέση να εξηγήσει και σε εμάς τους αδαείς. Όσο περίπλοκο και αν είναι το πρόβλημα, οφείλει τουλάχιστον να δοκιμάσει. Και μετά ας κρίνει ο καθένας αν δεν κατάλαβε επειδή είναι χαζός ή δεν του τα εξήγησε καλά ο άλλος.

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Έχεις απόλυτο δίκιο. Υπάρχει και ένα ρητό που λέει "Αν δεν μπορείς να τους πείσεις, μπέρδεψέ τους" και αναφέρεται σε αυτή ακριβώς την περίπτωση: Όταν ακούς κάποιον να σου τα μασάει και να το ρίχνει στο εγώ είμαι 30 χρόνια επαγγελματίας, προφανώς ετοιμάζεται να πει βλακεία. Όταν δεν μπορεί ο άλλος να σε πείσει με επιχειρήματα...

Προσαρμοσμένη αναζήτηση