30/9/08

Γιατί Διόδια στην Κορίνθου Πατρών;

Πρωτοφανής συγκέντρωση διαμαρτυρίας πραγματοποιήθηκε στα διόδια του Ρίου, την περασμένη Πέμπτη 25 Σεπτεμβρίου στις 17:30, με θέμα την παράνομη πληρωμή διοδίων από τους οδηγούς στον οδικό άξονα Κορίνθου-Πατρών, ο οποίος δεν πληροί τις απαραίτητες προδιαγραφές ασφάλειας για αυτοκινητόδρομο.


Η εν λόγω συγκέντρωση έγινε με πρωτοβουλία των οργανώσεων του Συνασπισμού στην Αχαΐα. Ήδη έχει κατατεθεί ερώτηση στην Ευρωβουλή από τον ευρωβουλευτή Δημήτρη Παπαδημούλη, που σύμφωνα με αυτή η καταβολή διοδίων σε ένα δρόμο που δεν ικανοποιεί τα κριτήρια της κοινοτικής οδηγίας είναι παράνομη.

Ολόκληρος ο οδικός άξονας διαθέτει μόνο μία λωρίδα ανά κατεύθυνση και μια βοηθητική η οποία χρησιμοποιείται εξαναγκαστικά από τους οδηγούς με κίνδυνο της ζωής τους ή τουλάχιστον ένα τσουχτερό πρόστιμο.

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

http://www.autotriti.gr/news/preview_news.asp?news_data_id=72014&step=2

Σήμερα διάβασα το αντίστοιχο άρθρο στο autotriti

Ανώνυμος είπε...

το παραθέτω και ολόκληρο:

Οργή και αγανάκτηση έχει προκαλέσει η απόφαση αύξησης των διοδίων της κατ’ ευφημισμού Εθνικής Οδού Κορίνθου-Πατρών εν όψει της αναβάθμισής της σε πραγματικό αυτοκινητόδρομο. Έτσι θα μπορούμε να μετακινούμαστε προς τη Δυτική Ελλάδα ολοταχώς, με τη διαφορά ότι αυτό θα γίνει προσεχώς, ενώ εμείς πληρώνουμε από τώρα...ατυχώς!

Το Auto Τρίτη ετοιμάζει ένα ρεπορτάζ που θα δημοσιευθεί στο τεύχος 42 που κυκλοφορεί την Τρίτη 14 Οκτωβρίου με το οποίο επιχειρεί να ρίξει φως στην υπόθεση που έχει απασχολήσει τις τελευταίες ημέρες πολλούς πολίτες αυτής της χώρας. Μετά από πολλά δισεκατομμύρια ευρώ που έχουν εισρεύσει στη χώρα μας από τα κοινοτικά ταμεία μέσω των γνωστών πακέτων στήριξης αρχής γενομένης από τη δεκαετία του ’80 και αφού χιλιάδες συνάνθρωποί μας έχουν χάσει τη ζωή τους ή έχουν τραυματιστεί σοβαρά σε τροχαία, η Ελλάδα εξακολουθεί να μην έχει σήμερα μία ολοκληρωμένη Εθνική Οδό.

Ακόμη και η Αθηνών-Θεσσαλονίκης, που συνδέει τις δύο μεγαλύτερες πόλεις της Ελλάδος δεν έχει ολοκληρωθεί 100%, ενώ οι ξένοι επισκέπτες γελάνε (και φοβούνται) όταν μαθαίνουν ότι ο δρόμος καρμανιόλα της μίας και μισής λωρίδας που διασχίζουν από την Πάτρα προς την Αθήνα ονομάζεται αυτοκινητόδρομος. Αρκετοί λοιπόν ξένοι, κυρίως Ιταλοί, αρνούνται εδώ και καιρό να πληρώσουν διόδια στην Κορίνθου-Πατρών και το παράδειγμά τους ακολουθούν πλέον και πολλοί Έλληνες οδηγοί, ειδικά τώρα που οι τιμές διοδίων εκτοξεύθηκαν στα ύψη χωρίς προφανή λόγο, αφού τα έργα αναβάθμισης μόλις τώρα ξεκινούν. Θυμίζουμε ότι υπάρχει οδηγία της Ε.Ε. που ορίζει ότι διόδια πρέπει να πληρώνονται μόνο σε αυτοκινητόδρομους με διαχωριστικό στηθαίο και δύο τουλάχιστον λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση.

ΟΔΗΓΙΑ 1999/62/ΕΚ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ της 17ης Ιουνίου 1999

Αρθρο 2
Για τους σκοπούς της παρούσας οδηγίας νοούνται ως :

α) αυτοκινητόδρομος: κάθε οδός η οποία έχει μελετηθεί και κατασκευαστεί ειδικά για την κυκλοφορία αυτοκινήτων οχημάτων, η οποία δεν εξυπηρετεί τις παρόδιες ιδιοκτησίες και η οποία:

i) εκτός από ορισμένα σημεία της ή εκτός από προσωρινές διευθετήσεις, διαθέτει, για τις δύο κατευθύνσεις της κυκλοφορίας, διακεκριμένα οδοστρώματα τα οποία χωρίζονται μεταξύ τους είτε με διαχωριστική νησίδα που δεν προορίζεται για την κυκλοφορία, είτε, κατα εξαίρεση, με άλλα μέσα.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΙΙΙ

Διόδια και τέλη χρήσης
Άρθρο 7
Τα κράτη μέλη μπορούν να διατηρήσουν ή να επιβάλουν διόδια ή/ και τέλη χρήσης υπό τις προϋποθέσεις που ορίζονται κατωτέρω στις παραγράφους 2 έως 10.

2. α) Διόδια και τέλη χρήσης επιβάλλονται μόνο στους χρήστες αυτοκινητοδρόμων ή άλλων οδών με περισσότερες από μια λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, όταν οι οδοί αυτές έχουν χαρακτηριστικά ανάλογα προς τα χαρακτηριστικά των αυτοκινητοδρόμων καθώς και στους χρήστες γεφυρών, σηράγγων και ορεινών διαβάσεων.

Θέλουμε από εσάς να μας πείτε τις απόψεις σας επάνω στο θέμα, αλλά και να απαντήσετε στις παρακάτω ερωτήσεις που σχετίζονται με το θέμα. Τα σχόλιά σας θα δημοσιευθούν μαζί με το ρεπορτάζ στο τεύχος 42 του Auto Τρίτη.

Προσαρμοσμένη αναζήτηση