Μιας και εχθές είχαμε την Ευρωπαϊκή ημέρα της Κίνησης (χωρίς αυτοκίνητο), να πούμε πως η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, προωθεί το «Ευφυές Αυτοκίνητο: εξυπνότερο, ασφαλέστερο και καθαρότερο», ώστε να επιτευχθεί ο στόχος για μείωση κατά 50% των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων μέχρι το 2010. Ο όρος «Ευφυές Αυτοκίνητο» αφορά ένα ευρύ φάσμα τόσο μεμονωμένων όσο και συνεργαζόμενων vehicle-to-vehicle συστημάτων, τα οποία βασίζονται στις τεχνολογίες πληροφόρησης και επικοινωνιών. Μερικά από τα παραπάνω συστήματα εφαρμόζονται ήδη, όπως τα συστήματα ABS και ESP. Μερικά από τα νέα συστήματα είναι:
- Adaptive Cruise Control (ACC): Το σύστημα αυτό συμβάλλει ώστε να τηρούνται οι αποστάσεις ασφαλείας από τα προπορευόμενα οχήματα. Η χρήση του συστήματος αυτού μόνο στο 3% των οχημάτων θα μπορούσε να μειώσει τα ατυχήματα μέχρι το 2010 κατά 4000.
- Lateral Support Systems (Συστήματα πλευρικής υποστήριξης): Τα συστήματα αυτά αφορούν κυρίως προειδοποιήσεις εξόδου από λωρίδες κυκλοφορίας και εκτιμάται ότι θα μπορούσαν να μειώσουν τα ατυχήματα μέχρι το 2020 κατά 14000 (με ενσωμάτωση μόνο στο 0.6% των οχημάτων).
- Hypovigilance Systems (Συστήματα προειδοποίησης οδηγού): Τα συστήματα αυτά λειτουργούν προειδοποιητικά ώστε να αποφευχθεί να αποκοιμηθεί ο οδηγός ενώ οδηγεί. Υπολογίζεται ότι θα μπορούσαν να μειωθούν τα θανατηφόρα ατυχήματα κατά 9%, ενώ το ποσοστό ανέρχεται σε 30% για τα θανατηφόρα ατυχήματα σε αυτοκινητόδρομους.
Άλλα συστήματα αφορούν προειδοποιήσεις για υπέρβαση ταχύτητας, «κλείδωμα» του οχήματος σε περίπτωση υπέρβασης του ορίου περιεκτικότητας σε αλκοόλ αλλά και λύσεις υποδομής, οι οποίες δεν αφορούν το ίδιο το όχημα, όπως η επεξεργασία δεδομένων κυκλοφορίας από τα κέντρα ελέγχου, η οποία θα μπορούσε να βελτιώσει τη διαχείριση της κυκλοφορίας μειώνοντας κατά 40% τη συμφόρηση και οδηγώντας σε σημαντική εξοικονόμηση ενέργειας.
2 σχόλια:
Τις προάλλες που είχα πάει σε μία αντιπροσωπεία της BMW, βλέπαμε τα συστήματα που είχε το αυτοκίνητο για την αλλαγή λωρίδας και γελάγαμε όλοι μαζί. Ο πωλητής έλεγε σκέψου να το ένεργοποιήσεις αυτό σε ελληνικό δρόμο και να ψάχνει το αυτοκίνητο να βρει λωρίδα για να ευθυγραμμιστεί... Καλά είναι αυτά τα μέτρα λοιπόν, αλλά είναι για την Ευρώπη. Εδώ είναι Ελλάδα πάρτε το χαμπάρι.
Ευφυή αυτοκίνητα υπάρχουν ήδη και μπορεί να υπάρξουν και ακόμα εφυέστερα, ευφυείς πολιτικοί και υπουργοί δεν υπάρχουν για να φτιάξουν το οδικό δίκτυο. Αυτούς χρειαζόμαστε εδώ περισσότερο. Συμφωνώ με όσα λέει ο IronMan, στην Ελλάδα αυτά τα μέτρα παραμένουν στη θεωρία.
Δημοσίευση σχολίου