17/9/08

Σαν Τυρόπιτα


Τον τελευταίο καιρό μας βομβαρδίζει κυριολεκτικά με διαφημίσεις στην τηλεόραση, μία ασιάτικη (νομίζω κορεάτικη) μάρκα με το νέο μικρο-μεσαίο μοντέλο της. Παρατήρησα ότι στη διαφήμιση του, όπως και στα περισσότερα μοντέλα της κατηγορίας αυτής, τα αυτοκίνητα τα παρουσιάζουν πεπλατυσμένα, προφανώς γιατί ντρέπονται για την εικόνα που έδωσαν τελικά στα αυτοκίνητά τους, ενώ θα ήθελαν να είναι κάπως αλλιώς. Θα ήθελαν να μοιάζουν ας πούμε με τις Lamborghini ή τις Ferrari που είναι χαμηλές και πλατιές. Το πρόβλημα είναι ότι στις διαφημίσεις το παρακάνουν. Σε σημείο που άλλαζα το mode της τηλεόρασης από 16:9 σε 4:3 γιατί νόμιζα ότι είχε γίνει λάθος. Γιατί στον κόσμο της διαφήμισης, όλοι θέλουν να δείχνουν κάτι που δεν είναι;

4 σχόλια:

johnny είπε...

Απ' ότι μπορώ να καταλάβω μάλλον εννοείς την διαφήμιση του Kia Ceed. Περίεργο, γιατί πιστεύω ότι είναι από τα πιο εμφανίσιμα κορεάτικα - αν και αυτό δεν έιναι λόγος να περηφανευεσαι, όλα μοιάζουν με μπανιέρες η κακομούτσουνα πόκεμον! Είναι όντως αξιοπερίεργο πως οι Κορεάτες καταφένουν να κάνουν τόσο ασχημα αυτοκίνητα, πραγματικά θέλει προσπάθεια. Έχουν την αισθητική ικανότητα ενός 5χρονου. Τέτοια αυτοκίνητα με εκνευρίζουν και μόνο που τα βλέπω, ιδιαίτερα επειδή έχει βρωμίσει ο τόπος με αυτά και με τους ασχετους που βρισκονται στο τιμόνι τους.

Ανώνυμος είπε...

Παρόλο που θέλω να διαφωνήσω με τον johnny σχετικά με το συσχετισμό ανάμεσα στο αυτοκίνητο και τον οδηγό, δεν μπορώ να το κάνω. Τελικά είναι γεγονός ότι όταν έχεις τα κριτήρια να επιλέξεις ένα συγκεκριμένο αυτοκινητο, έχεις και ένα συγκεκριμένο στυλ οδήγησης. Τι οδηγός θα επέλεγε ένα Κορεάτικο, υποτίθεται σπορ χατσμπακ; Αυτός που δεν του έφτασαν τα λεφτά να πάρει ένα καλό σπορ αυτοκίνητο, αλλά δεν θέλει και μεταχειρισμένο. Ίσως βέβαια και η χαμηλή τιμή να προέρχεται ακριβώς επειδή δεν είναι καλαίσθητα, να κάνουν οικονομία στου designers.

Ανώνυμος είπε...

Πάντως το σίγουρο είναι ότι κάνουν μεγάλη οικονομία από την ποιότητα των υλικων. Γι αυτό έχουν χαμηλή τιμή. Όποιος τα αγοράζει, θα πρέπει να το έχει υπόψη του. Εν γνώση του αγοράζει το φτηνό και όχι το καλό. Το πρόβλημα είναι με αυτούς που αγοράζουν πχ SKODA και νομίζουν ότι αγόρασαν MERCEDES σε χαμηλή τιμή.

Ανώνυμος είπε...

Στο χώρο της διαφήμισης δεν υπάρχουν όρια. Το ότι δείχνουν πλατύτερο το (πανέμορφο κατά την ταπεινή μου άποψη) Ceed είναι τουλάχιστον συνηθισμένο, καθώς το "φαρδύ-πλατύ" look είναι πάντα πιο ελκυστικό. Απλά σε αυτή την περίπτωση το παράκαναν.
Γενικότερα όμως, τα "ψεματάκια" και κυρίως τα τρικ, είναι πάντα στην πρώτη γραμμή στη διαφήμιση. Κλασσικό παράδειγμα είναι ότι σε όλες τις διαφημίσεις αυτοκινήτων (κυρίως τις έντυπες) τα τζάμια είναι τουλάχιστον φιμέ και συνήθως καθρέπτες, κάτι που όχι μόνο δεν ισχύει, αλλά και απαγορεύεται.
Το χειρότερο όλων όμως είναι όταν προβάλουν την τιμή της βασικής έκδοσης μαζί με τις επιδόσεις της πιο extreme (κάτι στο στύλ "από 9.000Ευρώ - μέχρι 180 ίππους"). Στην ουσία καμία από τις δύο εκδόσεις δεν αφορά το τους περισσότερους από τους αγοραστές...

Το να κατηγορούμε όμως ένα αυτοκίνητο για τις επιλογές των διαφημιστών του (που στο κάτω κάτω δουλειά τους είναι να αυξήσουν τις πωλήσεις, όχι να λένε την αλήθεια) είναι τουλάχιστον αφελές.

Προσαρμοσμένη αναζήτηση